خبــر برگزیده

نشست صمیمانه فولادگر؛ معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت با صنعتگران، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی استان یزد

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد به مناسبت روز ملی صنعت عصر چهارشنبه سیزدهم تیرماه ، نشست هم اندیشی با حضور معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت، معاون اقتصادی استاندار، رئیس خانه صمت، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از فعالین صنعت به میزبانی خانه صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

در ابتدا سید علی اکبر کلانتر؛ رئیس خانه صمت استان یزد ضمن خیر مقدم به فولادگر معاون وزارت صمت ، همراهان ایشان و فعالین و بزرگان صنعت و معدن استان یزد و همچنین گرامیداشت روز ملی صنعت، برگزاری این جلسه را فرصتی مغتنم برای تبادل نظر و طرح مشکلات و دغدغه های صنعتگران دانست.

سپس شاه حسینی معاون اقتصادی استاندار به عنوان نماینده دولت مختصری در مورد وضعیت استان یزد در بخش صنعت و اشتغال گزارش داد و افزود استان یزد جزو بهترین استان های کشور در حوره کار افرینی است که با تلاش شبانه روزی و دغدغه مندی باعث افتخار استان در حوزه اقتصاد، سرمایه گذاری تولید، صادرات، پایین امدن نرخ بیکاری هستند و با توجه به اینکه استان یزد هم در حوزه سلامت  بخش عمده ای از مسئولیت جنوب شرق کشور رو برعهده دارد و هم در بخش اشتغال میزبان بیش از 100 هزار نفر غیر بومی از بیش از 300شهرستان کشور است، در نتیجه سهم بیشتری از تسهیلاتی که وزارت اقتصاد تحت اختیار دارد باید دریافت کند.

در ادامه هر یک از حاضرین پس از معرفی خود به طرح مشکلات خود مانند: تخصیص ارز، ناترازی انرژی، تأمین مواد اولیه، بخشنامه های رفع تعهد ارزی، مشکلات گمرک و سامانه جامع تجارت و سیاست های انقباضی دولت در اعطای تسهیلات به تولید کنندگان پرداختند.

در نهایت فولادگر با تشکر از تولید کنندگان که کار مجاهدانه میکنند و از پیشگان پیشرفت کشور هستند، علت سختگیری در اعطای تسهیلات ریالی را تورم زایی بیان کرد و افزود : با توجه به اینکه تاکنون سیستم نظام مندی  برای ارز وجود نداشته؛ سعی کردیم برنامه هابی برای نظم بخشی به آن مطرح  کنیم که قطعا کار ساده ای نیست.

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده عنوان کرد: مطالبات شما به حق و منطقی است و با توجه به شرایط موجود حل برخی از آنها زمانبر و سخت است اما با جدیت از شما حمایت می کنیم و پیگیر اصلاح و حل موارد عنوان شده خواهیم بود.

کد خبر: 2176
  تاریخ خبر : 14 تیر 1403
 مدیر روابط عمومی
 221