خبــر برگزیده

نشست هم اندیشی تبیین رویکرد های سازمان ثبت در خصوص هوشمند سازی امور ثبت شرکت ها و تشریح تحولات

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، نشست هم اندیشی تبیین رویکرد های سازمان ثبت در خصوص هوشمند سازی امور ثبت شرکت ها و تشریح تحولات با حضور نصیری مدیر کل ثبت شرکت ها وموسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین فعالان اقتصادی استان در سالن جلسات شهید صدوقی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برگزار شد.

در ابتدا نصیری پیرامون الکترونیکی شدن فرایند ها از ابتدای تیرماه سال جاری در اداره ثبت خبر داد و مواردی  مانند فعال شدن امضا الکترونیک، پلمپ دفاتر و ثبت اگهی در روزنامه رسمی مستقیما توسط متقاضی نام برد.

سپس کلانتر، رئیس خانه صمت استان ضمن قدردانی بابت عملکرد خوب اداره ثبت اسناد وثبت شرکتهای یزد ، به تبصره سوم ماده  186 قانون مالیات مبنی بر عدم امکان عضویت  بدهکاران مالیاتی در هیئت مدیره و انجمن های تخصصی تشکل ها و سازمان های غیر تجاری تا زمان تعیین تکلیف و اخذ مفاصاحساب مالیاتی ایشان  اشاره کرد و افزود با توجه به اینکه موسسات غیر تجاری و غیر اقتصادی مانند خانه صمت، تشکلی در جهت همفکری با دولت و با هدف پیش برد منافع دولت و اعضا تشکیل میشوند، بهتر است مشکلات ثبتی ذی نفع واحد در رابطه با این مؤسسات حذف شود.

نصیری بابت این درخواست که با تائید اعضای حاضر در جلسه همراه بود قول مساعدت داد که در سازمان ثبت اسناد کل کشور، سازمان امور مالیاتی و هیئت دولت مطرح شود.

 

کد خبر: 2118
  تاریخ خبر : 20 دی 1402
 مدیر روابط عمومی
 253