خبــر برگزیده

به دنبال پیگیری های خانه صمت استان یزد صورت گرفت:

برگزاری نشست ریاست سازمان تامین اجتماعی با هیئت مدیره انجمن آجر در خصوص مسائل بیمه ای کارگران کارگاه های آجر

نشست ریاست سازمان تامین اجتماعی با هیئت مدیره انجمن آجر در خصوص مسائل بیمه ای کارگران کارگاه های آجر با حضور رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، نشست انجمن آجر استان با ریاست سازمان تامین اجتماعی در خصوص قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما تا میزان ۵ نفرکارگر، در محل خانه صمت برگزار شد.
 
در این نشست که با پیگیری و هماهنگی خانه صمت صورت گرفت، مدیرکل و معاونت مالی سازمان تامین اجتماعی یزد، رئیس خانه صمت استان و اعضای هیئت مدیره انجمن آجر استان حضور داشتند.
 
در نشست مذکور، به درخواست انجمن آجر مبنی بر مشمولیت صنعت آجر از قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما تا میزان ۵ نفر کارگر و همچنین جلوگیری از تضییع حق ۱۶۲ واحد تولیدکننده آجر استان رسیدگی و تفاهمات لازم در این خصوص انجام پذیرفت.
شایان ذکر است که از سال ۱۳۹۴ تا کنون سازمان تامین اجتماعی، صنعت آجر را از زمره کارگاه های مشمول این قانون خارج کرده و بجای دریافت۱۰٪ حق بیمه تا میزان ۵ نفر کارگر، اقدام به دریافت ۳۰٪ حق بیمه از این صنعت نموده است. این در صورتی است که هیئت عمومی دیوان عدالت اداری طی دادنامه ای نسبت به ابطال این رویه حکم داده است.
 
در این جلسه مقرر گردید که انجمن آجر لیست کارگاه های زیرنظر انجمن را به سازمان تامین اجتماعی ارسال نموده و سازمان تامین اجتماعی پس از بررسی، نسبت به اجرای رای دیوان عدالت اداری، اقدامات لازم را بعمل آورد.

کد خبر: 2007
  تاریخ خبر : 3 آبان 1401
 مدیر روابط عمومی
 930