خبــر برگزیده

انتخابات هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی و پوشاک استان یزد برگزار شد

در پی برگزاری انتخابات هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی و پوشاک استان یزد، مجتبی دستمالچیان بار دیگر به عنوان رئیس هیئت مدیره این انجمن انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، 25 مردادماه، نشست مجمع عمومی انجمن صنایع نساجی و پوشاک استان با دستور جلسه ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره، انتخاب اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره و بازرس جدید و همچنین اتخاذ تصمیم در خصوص تصویب اساسنامه انجمن با آخرین اصلاحات، در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.

سیدعلی اکبر کلانتر رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات بسیار خوب رئیس و اعضای هیئت مدیره این انجمن افزود: خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد به عنوان یک تشکل مردم نهاد صنعتی و معدنی دارای 15 انجمن تخصصی صنایع همگن بوده که در این بین انجمن نساجی یزد یکی از بهترین انجمن های استان و کشور از نظر عملکردی است. این انجمن تاکنون موفق شده اقدامات کم نظیری را اجرا نماید که ارزشمند و ستودنی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم خانه های صمت تقویت جایگاه بخش خصوصی در سیاستگذاری و تصمیم سازی است، تصریح کرد: امروزه انجمن ها و تشکل ها با رویکرد جدید مدیران کشور و استان توانسته اند با برنامه ریزی و همگرایی میان صاحبان صنایع، تعامل با دولت و مشارکت و همفکری با دستگاه های اجرایی، نظارتی و قضایی و همچنین نمایندگان استان در مجلس ضمن دفاع از منافع صنفی و دستیابی به اهداف و جایگاه های واقعی خود، قدرت بخش خصوصی را به حد اعلای خود رسانده و مطالبات حقه خود را تا حصول نتیجه دنبال کنند.

مجتبی دستمالچیان رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی و پوشاک استان یزد نیز بیان داشت: انجمن نساجی تشکیلاتی غیرسیاسی، غیرانتفاعی و غیر دولتی است که به همت والای صاحبان صنایع این گروه در سال 1381 تاسیس گردید تا مکانی برای هم اندیشی و همکاری صنعتگران این مرز و بوم به جهت فائق آمدن بر مشکلات و مسایل روز صنایع نساجی کشورمان باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به رویکرد دولت در فعال نمودن اصناف و به طور کلی انجمن های تخصصی برای رساندن صدای بخش خصوصی به تصمیم گیران دولتی، این انجمن قصد دارد ضمن هماهنگ نمودن خواسته های منطقی صنعت نساجی، جهت بهبود کارکرد و استیفای حقوق صنعتگران و هماهنگ نمودن آن ها به جهت بالندگی و رشد اقتصادیشان تلاش نماید.

دستمالچیان در تشریح اهم اقدامات انجمن صنایع نساجی و پوشاک استان یزد از سال 1396 تاکنون، اظهار داشت: هویت بخشیدن و ایجاد زیرساخت های ارتباطی موثر انجمن به عنوان پل ارتباطی میان بخش خصوصی و بخش دولتی، حضور در جلسات اقتصاد مقاومتی و تصویب بیش از 30 مصوبه اقتصاد مقاومتی در جهت احیاء و توسعه صنعت نساجی استان، متولی خوشه نساجی استان از سال 96، تشکیل کارگروه طراحی روپوش مدارس استان یزد، تشکیل کمیته های تخصصی ریسندگی و بافندگی و همچنین آماده سازی کمیته های چاپ و رنگریزی و تکمیل، احیاء هنرستان شهید ابراهیمی، ساخت و راه اندازی مرکز نوآوری و فناوری نساجی استان یزد با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، تسهیل و رفع موانع تولیدکنندگان در برنامه های توسعه سرمایه گذاری استان، اطلاع رسانی درخصوص وضعیت تولیدکنندگان و صنعت نساجی و همچنین امضای تفاهم نامه همکاری با سایر انجمن ها و تشکل های سراسری کشور از جمله فعالیت های انجام شده در این دوره می باشد.

شایان ذکر است در این نشست مجتبی دستمالچیان، امیرحسین دائمی، اصغر زارع، محسن نیک زاد، علیرضا فرخ نیا، سیدمحمد حسینی و محمد میرجلیلی به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره و علی اعتمادی فر و سیداحمد حنیفی به عنوان عضو علی البدل هیئت مدیره انتخاب شدند.

همچنین علیرضا یثربی به عنوان بازرس اصلی و سید وحید قریشی یزدی به عنوان بازرس علی البدل انجمن انتخاب گردیدند.
 

کد خبر: 1591
  تاریخ خبر : 28 مرداد 1399
 خانه صنعت و معدن
 884