خبــر برگزیده

رئیس خانه صمت یزد گزارش پایش مصوبات سال 97 ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان را ارائه کرد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، گزارش پایش مصوبات سال 97 این ستاد که توسط کمیته پایش و ارزیابی مصوبات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی گردآوری شده بود را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، سیدعلی اکبر کلانتر در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد، گزارش پایش مصوبات سال 97 این ستاد که توسط کمیته پایش و ارزیابی مصوبات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی گردآوری شده بود را ارائه کرد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در ابتدا با اشاره به اهداف تشکیل این کمیته، بیان داشت: کمیته پایش و ارزیابی مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از کمیته های این ستاد در آبان ماه 1397 به دبیری خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد و با حضور نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی، استانداری، اداره کل اطلاعات و اتاق بازرگانی به منظور ارزیابی و رصد مستمر وضعیت اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل گردید.
کلانتر در ادامه افزود: این کمیته با هدف ایجاد سرعت و دقت و همچنین ارزیابی و کنترل روند اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی نسبت به طراحی و ایجاد بانک اطلاعاتی اقدام نمود که کلیه اطلاعات مربوط به مصوبات در آن درج گردیده و پیگیری و روند اجرای مصوبات از این بانک قابل استخراج و گزارش گیری می باشد.
وی با اشاره به عملکرد ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد در سال 97، اظهار داشت: این ستاد در سال 97 موفق شد با برگزاری 23 جلسه، 208 مصوبه را با همکاری 135 دستگاه مجری و همکار تدوین کند که از این تعداد 76 مصوبه اجرا و 72 مصوبه دیگر نیز در دست اجرا می باشد؛ به عبارتی تقریبا می توان گفت 72 درصد مصوبات این ستاد به خود جامه عمل پوشانده و متاسفانه بقیه مصوبات به دلایل مختلفی اجرایی نشده اند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به اثربخشی ایجاد کمیته پایش، تصریح کرد: نتایج بدست آمده در بررسی مصوبات منجر به تغییر روش طرح مسائل در جلسات ستاد شد که شیوه نامه آن اصلاح گردید و نتیجه آن در مصوبات سال 98 بطور کامل مشهود می باشد.
وی در ادامه تشریح کرد: به عبارتی اینک مسائل و مشکلاتی که توسط تشکل های بخش خصوصی، فعالین اقتصادی و یا دستگاه های اجرایی جهت طرح در جلسات ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به ستاد ارجاع می شود، ابتدا درکمیته تخصصی مربوطه مرکب از دو یا سه کارشناس خبره مرتبط با موضوع بررسی شده و پس از چکش خوردن و مطابقت با مبانی قانونی و دستورالعمل ها و آیین نامه ها با حضور نماینده دستگاه مرتبط و حتی پیش بینی زمان بندی اجرای طرح در جلسه ستاد راهبری مطرح می شود. همچنین اولویت بندی دستور جلسات با عنایت به مسائل روز استان و اهمیت موضوعات توسط دبیرخانه ستاد راهبری انجام می گردد. از طرفی نیز این پیشنهادات و مصوبات دسته بندی شده و قابلیت پیگیری و اجرایی شدن دارد و به عبارتی دیگر می توان تاکید داشت که مصوبات غیرقابل اجرا در سال 98 وجود ندارد و آنچه در سطح استان قابل حل است بلافاصله به دستگاه اجرایی مربوطه ابلاغ می شود.
دبیر کمیته پایش و ارزیابی در آخر برخی از مصوبات و پاسخ دستگاه های اجرایی به مکاتبات را به اعضای ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد ارائه کرد.
در ادامه این نشست محمدعلی طالبی استاندار یزد ضمن قدردانی از خانه صنعت، معدن و تجارت استان و سایر اعضای کمیته پایش و ارزیابی نسبت به تلاش ستودنی در تنظیم گزارش پایش مصوبات سال 97 ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، تاکید کرد: از خانه صمت به عنوان دبیر این ستاد خواستارم تا در صورتی که مشخص شد که مصوبه ای از مصوبات این ستاد اجرایی نشده است با شفافیت تمام اعلام کند تا به صورت جدی با عامل یا عوامل عدم جرای آن برخورد قاطع شود.
وی در ادامه تصریح کرد: اداره هایی که بعد از تشخیص کمیته ارزیابی مصوبات را اجرا نکرده و پاسخ قانع کننده ای نیز ندادند آن ها را در لیست قرمز قرار خواهیم داد و حضور آن ها را در نشست های اقصاد مقاومتی و شوراهای اداری تعلیق خواهیم کرد تا آنکه مصوبات را اجرایی یا پاسخ قانع کننده ای را برای عدم اجرای آن ارائه کنند. به دستگاه های ملی آن ها نیز اعلام خواهد شد که نهاد مذکور در اجرای مصوبات استانی کوتاهی کرده اند و وزرا و مدیران مربوطه در پایتخت نیز مطلع خواهند شد. این مهم مقدمه ای برای پیگیری های بعدی است.

🔹روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد
@yazdhim

کد خبر: 1570
  تاریخ خبر : 7 تیر 1399
 خانه صنعت و معدن
 913