خبــر برگزیده

ممنوعیت کلیه بانک ها از اقدام حقوقی و اجرایی علیه واحدهای تولیدی و صنعتی

هشتاد و یکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در ساختمان وزارت صمت کشور برگزار شد که مهمترین مصوبات آن به شرح زیر بود:

به منظور پیشگیری از بروز اختلال در روند تولید و اشتغال واحدهای تولیدی مشمول ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید کلیه بانک های عامل از انجام هرگونه اقدامات حقوقی و اجرایی علیه این واحدها تا با اتخاذ تصمیم نهایی خودداری نمایند. ضمناً بانکهایی که اقداماتی را در این زمینه انجام داد نیز نسبت به توقف اقدامات، خارج نمودن از سرفصل بدهکاران غیر جاری و رفع محدودیت های اعمال شده اقدام  لازم را به عمل آورند.

 هم چنین بانک مرکزی موظف شد با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و هماهنگی کمیسیون اقتصاد هیئت دولت گزارش جامع از دستورات پرداختی به واحدهای تولیدی از محل ذخیره ارزی و نحوه بازپرداخت آن(به تفکیک تاریخ پرداخت اسامی بنگاه ها و مبالغ پرداختی و اقساط دریافتی و ...)  تهیه و ارائه نماید.

همچنین مقرر ۴۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی بانک های توسعه و تعاون و رفاه کارگران در قالب تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در جهت تامین نقدینگی و حمایت از واحدهای مشکل دار شناسایی شده توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص پرداخت حقوق معوق کارگران مصوب شد.

 براساس این مصوبه متقاضیان مشغول برابر دستورالعمل اجرایی برنامه تولید و اشتغال از طریق سامانه بهین یاب اقدام به ثبت درخواست نموده و پرونده جهت تایید نهایی به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ارسال تا به هماهنگی شورای تامین استان در خصوص مستثنا بودن برخی ضوابط بانکی و رفع محدودیت ها(از جمله چک برگشتی اقساط معوق نسبت مالکانه بدهی های غیرجاری) اقدام لازم صورت پذیرد.

کد خبر: 1477
  تاریخ خبر : 23 مرداد 1398
 خانه صنعت و معدن
 1104