خبــر برگزیده

اجرایی شدن 56 درصد از مصوبات ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در سال 97

هفتمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و با حضور معاونان استاندار، رئیس خانه صمت استان و دیگر اعضای این ستاد در سالن کوثر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صمت یزد، یکی از دستور کارهای این جلسه گزارش عملکرد دبیر کمیته پایش در خصوص نجوه اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی در سال 97 بود.

سید علی اکبر کلانتر با بیان اینکه  در سال 97، 23 جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی برگزار شد، افزود: حاصل آن 208 مصوبه بود و بر اساس ارزیابی های کمیته پایش 56 درصد این مصوبات اجرایی شده است.

رئیس خانه صمت عنوان کرد: با تصویب ستاد راهبری و تأکید جناب دکتر طالبی مبنی بر پایش پیشرفت اجرایی شدن مصوبات و همچنین پیشنهاد رفع موانع و اصلاح فرآیند کار و برای ایجاد سرعت و دقت در موضوع پایش با همفکری اعضای کمیته و جهت پایش ، ارزیابی و کنترل روند اجرای مصوبات اقتصاد مقاومتی نسبت به طراحی و ایجاد بانک اطلاعاتی توسط واحد فناوری اطلاعات خانه صمت اقدام شد. بر این اساس کلیه اطلاعات مربوط به مصوبات در آن درج می شود و پیگیری یک مصوبه و روند اجرای آن کاملاً از این بانک قابل استخراج و گزارش گیری می باشد.

وی ادامه داد: در این بانک اطلاعاتی گزارش جزئیات و آمار تفصیلی اقدامات انجام شده توسط مجریان و همکاران (مکاتبات و پاسخ های دریافتی از دستگاه های مجری، ریز موارد و نظر کمیته، درصد انجام پروژه ها توسط دستگاههای اجرایی و ...) موجود می باشد .

کلانتر در خصوص نحوه عملکرد کمیته پایش گفت: در کمیته ارزیابی و پایش هر مصوبه دقیق بررسی و پاسخ های واصله از دستگاهها جزء به جزء توسط اعضای کمیته بررسی و وضعیت نهایی مصوبه مشخص می شود.

رئیس خانه صمت با بیان اینکه از ابتدای تشکیل کمیته پایش 28 مکاتبه از سوی دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی مبنی بر تعیین وضعیت مصوبات ستاد با دستگاهها انجام شده است، افزود: در ابتدا امر در  145 مورد از مصوبات با عدم پاسخگویی روبرو بودیم. پس از آن و  جهت تعیین وضعیت نهایی مصوبات سال 97 و ارائه گزارش به ریاست ستاد، در خردادماه98 توسط دبیرخانه کمیته پایش (خانه صمت) نامه ای به 93 دستگاه ارسال شد که 52 دستگاه پاسخ خود را اعلام نمودند.

کلانتر در خصوص میزان پیشرفت مصوبات گفت: در مجموع 116 مصوبه از 208 مصوبه اجرایی شد. همچنین 12 مصوبه به دلیل عدم امکان اجرا، 11 مصوبه به دلیل عدم پیگیری متقاضی و 19 مصوبه به دلیل عدم اقدام دستگاه مجری اجرایی نشده است. از طرفی نتیجه 16 مصوبه به دلیل مکاتبه بدون نتیجه و 34 مصوبه به دلیل عدم پاسخگویی دستگاه ها نامشخص است.

پیشنهادات کمیته پایش برای اجرایی شدن مصوبات اقتصاد مقاومتی

رئیس خانه صمت استان یزد با بیان اینکه بخشی از مصوبات به دلیل عدم امکان اجرا، اجرایی نشدند افزود: به همین منظور باید با طراحی شیوه نامه ای برای تهیه مقدمات و نحوه تشکیل جلسات ستاد راهبری، مصوبات پیش از ورود به جلسه بررسی و امکان سنجی شوند.

وی افزود: مدیران نیز باید حداکثر یک هفته پس از تصویب مصوبه، زمان نهایی اجرای آنرا مشخص کنند تا بعدا نتوانند برای اجرایی نشدن آن بهانه بیاورند. از طرف دیگر مدیران برای اجرا مصوبات باید فردی کارکشته و ماهر را برای پیگیری و اجرا انتخاب کنند چرا که بسیاری از مصوبات به دلیل انتخاب مجریان ضعیف بلاتکلیف مانده است.

در ادامه استاندار یزد با تقدیر از خانه صمت و کمیته پایش به دلیل عملکرد مثبتشان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید حداکثر همکاری با این کمیته را داشته باشند.

محمدعلی طالبی در رابطه با ارزیابی عملکرد دستگاه‌های استان در اجرای مصوبات ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان گفت: در این رابطه کار بسیار خوبی انجام شده و ‌حق مردم، رسانه ها و سایر مدیران است که با دستگاه های فعال و کم کار استان در اجرای مصوبات و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی آشنا شوند و طی مراسمی دستگاه های فعال در این زمینه به مردم معرفی خواهند شد.

 

کد خبر: 1471
  تاریخ خبر : 16 مرداد 1398
 خانه صنعت و معدن
 1009