خبــر برگزیده

افزایش ۱۳.۷ درصدی تورم تولیدکننده بخش صنعت

شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در فصل بهار ١٣٩٨ به عدد ۵۴۵.۴ رسید که نسبت به شاخص فصل قبل (۴٧٩.٩)، ١٣.٧ درصد افزایش داشته است.

گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت فصل بهار ١٣٩٨ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در فصل بهار ١٣٩٨ به عدد ۵۴۵.۴رسید که نسبت به شاخص فصل قبل (۴٧٩.٩)، ١٣.٧ درصد افزایش داشته ­است.

در این راستا، شاخص قیمت تولیدکننده در زیر بخش صنایع تولید زغال سنگ- پالایشگاه‌های نفت با ۱۰.۵درصد افزایش نسبت به فصل قبل از عدد ۵٣٨.٢ به ۵۹۴.۶رسید و بیشترین تاثیر در افزایش شاخص کل فصل بهار را داشته ­است. رشته فعالیت تولید فرآورده‌های نفتی تصفیه شده با ۱۰.۵درصد افزایش نسبت به فصل قبل بیش­ترین تاثیر را در افزایش شاخص این زیر بخش داشته ­است.

در فصل مورد بررسی، شاخص قیمت تولیدکننده تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیم­تریلر با ۲۱.۰درصد افزایش نسبت به شاخص فصل قبل (۴٠٢.٧) و رسیدن به عدد ۴٨٧.٢، رتبه دوم تاثیرگذاری را در افزایش شاخص کل تولیدکننده بخش صنعت داشته است. رشته فعالیت­های تولید وسایل نقلیه موتوری با ٢١.٠ درصد، تولید قطعات و ملحقات برای وسایل نقلیه موتوری و موتور آن‌ها با ۱۵.۱درصد افزایش نسبت به فصل قبل بیش­ترین تاثیر را در افزایش شاخص این زیربخش داشته ­اند.

کد خبر: 1469
  تاریخ خبر : 13 مرداد 1398
 خانه صنعت و معدن
 1061