خبــر برگزیده

برگزاری نشست مشترک کمیسیون بانوان خانه صمت استان با مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری

نشست بررسی مشکلات و چالش های بانوان صنعتگر و تولید کننده با حضور فاطمه دانش یزدی؛ مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، سید علی اکبر کلانتر؛ رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد،اعضای کمیسیون بانوان خانه صمت استان و نماینده شرکت شهرک های صنعتی در محل خانه صمت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، در این نشست که به منظور بررسی چالش های بانوان صنعتگر، تولیدکننده و کارآفرین برگزار شد، بانوان صنعتگر به بیان مشکلات و چالش های خود پرداختند.

در ابتدا جلسه اعضای کمیسیون بانوان خانه صمت با اشاره به مشکلات بانوان تولید کننده و صنعتگر عنوان کردند: مشکلات مالیاتی، نقدینگی، ارزی، تامین اجتماعی و بانکی از جمله مهمترین چالش های ما است.

 همچنین با اشاره به نقش زنان در اقتصاد فعلی و دنیای مدرن و لزوم ورود بانوان استان به این حیطه افزودند: ريسک پذير نبودن زنان ايراني در عرصه اقتصاد بيش تر جنبه فرهنگي دارد و زناني كه بر اين مشكلات فائق آيند حتي موفق تر از مردان ظاهر مي شوند.همچنین حمایت از بانوان صنعتگر و تولیدکننده زمینه پویایی اقتصاد را فراهم می کند.

در ادامه رئیس خانه صمت با اشاره به اینکه ورود بانوان و سرمایه هایشان به عرصه صنعت و تولید می تواند اقتصاد کشور را دگرگون کند، افزود: با این احتساب باید از آنها که به تازگی پا در این راه گذاشته اند حمایت همه جانبه ای شود.

کلانتر افزود: موفقیت زنان كارآفرین در جوامع نه ‌تنها از لحاظ اقتصادی برای آنها سودمند است، بلكه منافع اجتماعی و فرهنگی زیادی برای اقشار مختلف جامعه در پی دارد.

وی تصریح کرد: یكی از مهم‌ترین معیارها جهت سنجش درجه‌ توسعه ‌یافتگی كشورها، میزان اهمیت و اعتباری است كه زنان دارند و نقش این قشر در توسعه، مستقیماً با هدف توسعه‌ اجتماعی و اقتصادی بستگی دارد و از این‌رو در تحول همه جوامع انسانی، عاملی بنیادی محسوب می‌ شود.

سیدعلی اکبر کلانتر اظهار داشت: استان یزد به لحاظ سرانه احداث واحد صنعتی با اختلاف زیاد رتبه اول کشور را دارد به طوریکه به ازای هر 280 یزدی یک کارخانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این استان 240 پروانه بهره برداری به نام بانوان ثبت شده که در کشور بی نظیر است، ادامه داد: یزد همچنین بالاترین نسبت بهره وری اقتصادی بعد از پایتخت و استان های نفتی را دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به اینکه بانوان باید نقش پررنگ تری در توسعه استان ایفا کنند، اضافه کرد: نباید چنین استانی از حضور بانوان یعنی نیمی از جمعیت خود که اکثرا هم از قشر تحصیلکرده و فرهیخته هستند در عرصه های اقتصادی و مدیریتی محروم بماند و این جمعیت بزرگ و توانمند در توسعه استان نقشی نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بانوان کار آفرین در ارکان مختلف خانه صنعت ،معدن و تجارت نقش آفرین هستند عنوان کرد: تعدادی از دبیران کل خانه های صمت استان های کشور نیز از بانوان هستند و ما به لحاظ توانایی و خلاقیت و هم سختکوشی، وجدان کاری و پشتکار و دقت به بانوان ایمان داریم.

ورود 2 درصد بانوان به حوزه کارآفرینی

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری با جمعبندی موارد مطرح شده در جلسه گفت: تنها 2 درصد از بانوان به حیطه کارآفرینی ورود پیدا کرده اند و حمایت از آنها انگیزه برای ورود دیگر بانوان را فراهم می کند.

فاطمه دانش یزدی با بیان اینکه معرفی بانوان كارآفرین به جامعه عامل افزایش انگیزه فعالیت و پویایی آنهاست، افزود: زنان كارآفرین استان در بیشتر عرصه ها حضور موثر دارند ولی كمتر معرفی و دیده شده اند.

وی در انتها عنوان کرد: در این میان حضور بانوان جامعه به عنوان قشری كارا، توانمند، مبتكر و پشتكار می تواند نقش تعیین كننده ای در حوزه صنعت، تولید، اشتغال و رشد توسعه اقتصادی داشته باشد و حضور این قشر در شكوفایی اقتصادی بركسی پوشیده نیست و سال های اخیر سهم بالایی را در حوزه كارآفرینی ایفا كردند و به همین منظور باید حمایت ها از آنها افزایش یابد.

کد خبر: 1456
  تاریخ خبر : 2 مرداد 1398
 خانه صنعت و معدن
 1051