خبــر برگزیده

همکاری‌های دانشگاه و خانه صنعت یزد گسترش می‌یابد

جلسه بررسی توسعه همکاری های صنعت و دانشگاه با حضور علی اکبر کلانتر؛ رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد و محسن هادی زاده؛ رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه یزد در محل خانه صمت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، علی اکبر کلانتر در این جلسه با اشاره به اینکه ارتباط دانشگاه با صنعت یک تحول مهم در توسعه هر جامعه‌ای محسوب می‌‌شود، افزود: اگر این اعتماد دوطرفه میان دانشگاه و صنعت برقرار شود سبب پیشرفت یک کشور و توسعه علم و خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات وارداتی خواهد شد.

 رئيس خانه صنعت معدن و تجارت استان یزد افزود: به نظر می‌رسد در راستای تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید برنامه‌های خود را با صنعت به شکل مدون و مستند ارائه کند و این برنامه را به دانشگاه‌های کشور تعمیم داده و حمایت‌های مالی مورد نظر را برای آنها به‌صورت شفاف در نظر گیرد.

 وی با بیان اینکه بسیاری از مقالات و پایان نامه ها کاربردی نیستند، افزود: در صورت افزایش تعامل صنعت و دانشگاه و تعریف این تحقیقات در زمینه صنعت، می توان به پایان نامه ها جهت داد و شاهد توسعه صنعت استان و کشور بود.

 کلانتر با اشاره به ظرفیت های خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: خانه صنعت از 15 انجمن تخصصی صنایع همگن تشکیل شده که این انجمن ها می توانند زمینه همکاری صنعت با دانشگاه را فراهم کنند.

در ادامه مهدی هادی زاده رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه یزد با اشاره به اینکه خانه صمت و دانشگاه یزد می توانند همکاری های قابل توجهی داشته باشند، افزود: استخراج نیازهای پژوهشی صنعت، توسعه زمینه های همکاری در زمینه گذراندن فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد در صنعت و برگزاری نشست های تخصصی از جمله این همکاری ها است.

گفتنی است در انتهای جلسه مقرر شد به منظور عملیاتی شدن طرح های مورد نظر و ارائه راهکارهای عملی به منظور تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه، کمیته مشترکی بین خانه صمت استان یزد و دانشگاه یزد تشکیل شود. همچنین به پیشنهاد خانه صمت استان یزد مقرر شد واحد تحقیق و توسعه ای با همکاری این دانشگاه  تاسیس شود.

کد خبر: 1425
  تاریخ خبر : 24 اردیبهشت 1398
 خانه صنعت و معدن
 1010