خبــر برگزیده

با حضور فعالان اقتصادی جوان استان صورت گرفت: تشکیل کمیسیون جوانان خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد

مجمع عمومی کمیسیون جوانان خانه صمت استان یزد با حضور رئیس و نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد و همچنین تعداد کثیری از فعالین اقتصادی جوان استان و با دستور کار تصویب آیین نامه و انتخاب اعضای هیئت رئیسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، در این نشست که با حضور پر شور جوانان کارآفرین بخش های صنعتی و معدنی برگزار شد، فعالین اقتصادی جوان، نمایندگان خود را برای تشکیل کمیسیون فوق انتخاب کردند.

در این نشست علی اکبر کلانتر رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان در سخنانی با تقدیر از حضور فعالین اقتصادی جوان در این مجمع عنوان کرد: حضور این تعداد جوان در سطوح بالا مدیریت اقتصادی بخش خصوصی، مایه مباهات استان است.

وی با تأکید بر ضرورت جوان گرایی در حوزه مدیریت کشور اظهار داشت: در بسیاری از کشورها شاهد جوان گرایی در حوزه مدیریت در بالاترین سطوح هستیم، اما در کشور ما این اتفاق نمی افتد.

کلانتر با بیان این که حوزه اقتصادی کشور نیاز به جوان گرایی، نوگرایی و تحول دارد اظهار داشت: در همین چندماه اخیر انبوه بخشنامه ها و صدور مقررات لحظه ای امان تولیدکنندگان را بریده است، این نشان می دهد براساس برنامه حرکت نمی کنیم و دولت نیاز به خون تازه دارد.

وی اظهار داشت: فعالان بخش خصوصی از دولت انتظار دارند مردم و بخش خصوصی را از خود بدانند و واقعیت ها را به آنان بگویند.

کلانتر با بیان اینکه دولتمردان باید سکان مدیریت حوزه اقتصادی کشور را به بخش خصوصی و بخصوص جوانان این عرصه بسپارند تصریح کرد: متأسفانه بخش خصوصی از اختیارات لازم برخوردار نیست، این در حالی است که بخش خصوصی از توان و ظرفیتهای فراوانی برای عبور از شرایط سخت برخوردار است که بلا استفاده باقی مانده است.

وی در انتها خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان برای اداره کشور شد و گفت: خانه صنعت، معدن و تجارت استان با چنین نگاهی کمیسیون جوانان را ایجاد نموده استنگاهی که در کنار بهره گیری از تجارب مدیران خانه صمت در انتها به کادر سازی و رشد جوانان فعال بخش خصوصی منجر خواهد شد.

گفتنی است در انتها 15 نفر کاندید حضور در هیئت مدیره کمیسیون جوانان خانه صمت یزد شده که از بین آنها 7 نفر به عنوان اعضای اصلی و 2 نفر به عنوان عضو علی البدل کمیسیون جوانان انتخاب شدند.

کد خبر: 1391
  تاریخ خبر : 13 اسفند 1397
 خانه صنعت و معدن
 1039