خبــر برگزیده

بیانیه خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد برای دعوت فعالان اقتصادی در انتخابات اتاق بازرگانی

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، این خانه بیانیه ای در راستای دعوت فعالان اقتصادی برای شرکت در انتخابات اتاق بازرگانی صادر کرد که این بیانیه به شرح زیر است:

با توجه به گذشت ۱۳۰سال از تشکیل اتاق بازرگانی در ایران، به دلیل دولتی بودن بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور تا یکی دو دهه گذشته نگاه جامعه اقتصادی کشور به اتاق بازرگانی تغییر قابل توجه نداشته و تغییرات ایجاد شده در این دو دهه ناشی از روند خصوصی‌سازی و انتقال از اقتصاد دولتی به اقتصاد بخش‌خصوصی با اجرای سیاست‌های کلی اصل ‌۴۴قانون اساسی است.

اگر چه در این زمینه در ابتدای راه قرار داریم، لیکن اتاق بازرگانی به‌عنوان محلی که در آن فعالان بخش‌خصوصی می‌‌توانند با تولید اطلاعات اقتصادی و انتقال آن به مراجع تصمیم‌سازی کشور، موجب ارتقای کیفیت تصمیمات و رشد و شکوفایی اقتصادی و تسهیل فضای کسب‌وکار شوند، می تواند در روند اقتصاد کشور بسیار تاثیر گذار باشد.

اقتصاد ایران در شرایط کنونی بیش از پیش به حضور فعال و پر شور بخش خصوصی و مولد کشور نیازدارد. تجار و بازرگانان، صنایع کوچک و متوسط، اصناف، جامعه مهندسین، بانوان و جوانان کار آفرین و دیگر فعالان اقتصادی موتور محرک اقتصاد کشوردر سالهای سخت پیش رو خواهند بود.

به همین منظور از اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد می‌خواهیم تا در انتخابات پیش رو با مبنا قرار دادن شایسته‌سالاری و حضور نیروهای مجرب، متخصص، معتمد، متعهد، کارآفرین، قدرتمند در انعکاس نظرات فعالان اقتصادی به قوای سه‌گانه و توانمند به منظور تعامل سازنده جهت رفع دغدغه‌ها و موانع پیش روی بخش‌خصوصی، به صورت حداکثری شرکت کنند.

از طرفی دیگر خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، به درستی از مضرات تصمیم گیری های غیر کارشناسی و غیر شفاف در پشت درب های بسته برای کشور آگاه است و لذا پس از انتخابات اتاق بازرگانی مطالبه گرایانه و با نگاه انتقادی فعالیت های اتاق بازرگانی را تحت نظر خواهد داشت (همانگونه که انتظار داریم از مجموعه خانه صنعت نقد منصفانه شود).

در نهایت ما اتاق بازرگانی اثر بخش را اتاقی می دانیم که به افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد کمک کرده، پرچم دار مبارزه با فساد بوده و به توسعه تشکل ها کمک نماید. همچنین درکنار بهبود فضای کسب و کار، بازارهای هدف را برای صادرکنندگان مشخص کرده و با ایجاد همصدایی، نظرات فعالان اقتصادی را شنیده و آنها را عملیاتی کند. مواردی که امیدواریم چراغ راه در اتاق بازرگانی آینده استان یزد هم باشد.

به امید اعتلای اقتصاد ایران عزیزمان...

خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد

کد خبر: 1389
  تاریخ خبر : 8 اسفند 1397
 خانه صنعت و معدن
 1111