خبــر برگزیده

مشارکت در اجرای طرح ملی سنجش بلوغ فناوری اطلاعات و ارتباطات بنگاههای صنعتی، معدنی و تجاری

در سالهای اخیر با توسعه فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی، بهره مندی صحیح از این فناوری ها در فرایندهای مختلف کسب و کار به عنوان یکی از الزامات فعالیت بنگاهها و ورود آنها به فضای کسب و کار الکترونیکی مطرح است. از سوی دیگر ترسیم میزان تاثیر نقش فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی در بنگاههای بخش صنعت، معدن و تجارت کشور، کار دشواری است، چرا که این مهم نیازمند شناسائی دقیق اهداف بنگاهها و چالش‌های پیش روی آن در رسیدن به برنامه‌های مدنظر مدیران هر شرکت می‌باشد.

در این راستا؛ با هدف شناخت دقیق وضع موجود میزان نفوذ فناوری اطلاعات در بنگاههای بخش و تنظیم سیاستهای اجرایی و برنامه های عملیاتی و حمایتی به منظور ارتقاء وضعیت شاخص های این حوزه، برآنیم تا با انجام تحقیقی گسترده در بین نمونه‌ای از شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) در حوزه های گوناگون صنعت، معدن و تجارت کشور، نسبت به تدوین و ارائه مدلی برای بررسی سنجش بلوغ فناوری اطلاعات و ارتباطات برای گذار بنگاههای SMEبه فضای کسب ‌و کار الکترونیکی اقدام نماییم.
تحقیق پیش روی نیازمند پاسخگویی مدیران ارشد بنگاه یا مدیران فنآوری اطلاعات و ارتباطات می‌باشد تا بر اساس رویکرد و دیدگاه ایشان بتوان به داده‌های درستی دست پیدا نمود. بدیهی‌است همراهی شما در این طرح ملی به عنوان امتیازی جهت اولویت سنجش بلوغ شرکت شما مدنظر قرار خواهد گرفت و در مرحله بعد که مقرر گردیده خدمات و تسهیلات دولتی بر اساس بلوغ شرکت‌ها در حوزه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در راستای رسیدن به کسب و کار الکترونیکی اولویت‌گذاری گردند، شرکت‌های پاسخ‌دهنده با امتیازی بالاتر جهت شناسائی این اولویت مد نظر قرار خواهند گرفت.

در پرسشنامه پیش روی 13 عامل تاثیر‌گذار به همراه 55 شاخص تعیین‌کننده این عوامل شناسایی شده‌اند که سوالات اصلی نشان‌دهنده عوامل و سوالات فرعی نشان‌دهنده شاخص‌های آن عامل می‌باشند.

لطفا با انتخاب استان محل استقرار شرکت خود از جدول زیر وارد صفحه پاسخگویی به سوالات شوید.

آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان

البرز، ایلام، بوشهر، تهران

جنوب کرمان، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی

خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان

سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم

کردستان، کرمان، کرمانشاه،کهکیلویه و بویراحمد

گلستان، گیلان، لرستان، مازندران

مرکزی، هرمزگان، همدان، یزد

درصورت بروز مشکل در تکمیل فرم یا هرگونه سوال در خصوص پرسش‌نامه از طریق ایمیل trtportal@mimt.gov.ir و شماره تماس های 02185193971 و 02185193913 پرسش خود را مطرح فرمائید.

کد خبر: 1376
  تاریخ خبر : 29 بهمن 1397
 خانه صنعت و معدن
 1038