خبــر برگزیده

بخش خصوصی بزرگترین حامی مردم است

مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن استان یزد، پنجشنبه 28 تیرماه توسط خانه صنعت معدن و تجارت استان یزد در مرکز فناوری اقبال استان یزد برگزار شد. در این بزرگداشت پس از سخنرانی مسئولان استان و نمایندگان بخش خصوصی، از برگزیدگان روز صنعت تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، یکی از سخنران این مراسم سید محمد احرامیان بود. وی با اشاره به انتقادات محمد رضا صباغیان نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی به بخش خصوصی در خصوص معوقات حقوقی کارگری گفت: باید دید کارفرما پول داشته و حقوق کارگر را نداده؟ اصلا باید ببینیم چرخ تولید کارخانه ها می چرخد و تولیدی وجود دارد که حقوق داده نشده؟ واقعیت این است که نه تولیدی در کار است و نه کارفرماها پولی از تولید در می آورند.

مشاور وزیر صنعت با بیان اینکه قوانین فعلی در کشور اقتصاد را به 3 بخش تقسیم کرده است، افزود: این 3 بخش دولت، بخش تعاونی و بخش خصوصی است. متاسفانه جز بخش خصوصی دیگر بخش ها فعالیت تولیدی خاصی ندارند و در نتیجه کل اقتصاد کشور روی 15 درصد بخش خصوصی می چرخد.

رئیس انجمن فلزی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به 2 نرخی بودن ارز در کشور گفت: تمام فسادهای کشور از این 2 نرخی بودن است. سوال من این است که افرادی که ارز 4200 گرفتند کدامشان فروششان با ارز 4200 بود؟ همه با ارز 8000 تومانی جنسشان را فروختند. حداقل ارز را تک نرخی کنید تا این فساد عظیم متوقف شود.

احرامیان با اشاره به بحران های بین المللی گفت: در شرایط کنونی ارز 4200 تومانی باید ذخیره شود تا بتوانیم در تحریم های آتی از آن استفاده کنیم ولی مشخص نیست با چه سیاستی و تفکری این حجم از ارز در ماه های اخیر خرج شده است.

این عضو هیئت مدیره خانه صمت استان یزد با بیان اینکه ارز باید به بورس برود، افزود: در بورس بعد از مدتی قیمت ارز به تعادل می رسد ولی با تدابیر کنونی امکان تعادل قیمت ارز وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های غلطی که در ماه های اخیر شکل گرفت اجبار صادر کنندگان به فروش ارز حاصل از صادرات به مبلغ 4200 به دولت بود، افزود: این موضوع به خودی خود انگیزه صادر کنندگان را کاهش می دهد.

احرامیان با بیان اینکه ایران 10 درصد ذخایر طبیعی و یک درصد جمعیت در اختیار را دارد افزود: متاسفانه چهارچوب نظام مند اقتصادی نداریم که از این 10 درصد اتفاده بهینه شود. در صورتی که اگر این منابع در اختیار بخش خصوصی قرار می گرفت ایرانیان جزو ثرونمندترین افراد دنیا می شدند.

وی با اشاره به لزوم اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی پس از تامین زیرساخت های لازم گفت: اقتصاد مقاومتی تا زمانی که اقتصاد درست نشود موضوعیت ندارد.

کد خبر: 1282
  تاریخ خبر : 29 تیر 1397
 خانه صنعت و معدن
 1251