خبــر برگزیده

49 درصد اشتغال استان یزد از ناحیه صنایع/ آمادگی واحدهای صنعتی استان برای همکاری اقتصادی با آلمان

نشست مشترک هیئت آلمانی گلوبال بریدجز با اهالی صنعت، کشاورزی، شهری و گردشگری استان یزد، ساعت 10 روز پنجشنبه 23 فرودین، به ریاست علی زینی وند؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد و با حضور مهدی جمالی‌نژاد؛ شهردار یزد، علی اکبر کلانتر؛ رئیس خانه صمت یزد، محمد رضا علمدار یزدی؛ رئیس اداره صمت استان یزد، علی نمازی؛ مدیر کل اقتصادی و دارایی استان یزد، جمال سجادی پور؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان،محمد علی روستایی؛ سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در استان یزد، محمدرضا مشاهيري؛ نماینده اتاق بازرگانی استان یزد و محمدرضا دهستانی، نماینده اداره میراث فرهنگی و گردشگری در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صمت یزد، در این نشست؛ معاون امور اقتصادی استاندار، شهردار یزد و رئیس خانه صنعت، صنعت و تجارت استان یزد به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس خانه صمت استان یزد در ابتدا سخنان خود در این نشست با خوش آمد گویی به هیئت آلمانی و تشکر از دکتر زینی وند و نمازی برای تشکیل این جلسه گفت: ایرانی ها از دیرباز و به دلیل نژاد مشترک آریایی، علاقه خاصی به آلمانی ها داشته اند.

علی اکبر کلانتر در ادامه و با اشاره به نقش صنعت در استان یزد عنوان کرد: 49 درصد اشتغال استان از ناحیه صنعت است و این در حالی است که میانگین آن در کشور 32 درصد بوده که نشان از پیشرفت صنعت در استان یزد دارد.

کلانتر در ادامه به معرفی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد پرداخت و افزود: من نماینده 3300 واحد تولیدی هستم و از جانب آنها اعلام می کنم که ما آمادگی کامل برای توسعه همکاری های بین المللی با کشور آلمان را داریم.

وی در ادامه درباره خانه صمت استان یزد گفت: خانه صمتNGO  ای شامل 15 رسته  صنعتی در قالب انجمن های تخصصی صنایع همگن بوده که خبرگان و پیشکستوان عرصه صنعت استان را در خود جای داده است. همچنین خانه های صنعت، معدن و تجارت کشور در ارتباطی ماتریسی خانه صمت ایران را تشکیل داده اند.

کلانتر درباره واحدهای زیر مجموعه این رسته ها عنوان کرد: نزدیک به 800 واحد در رسته شیمیایی و سلولزی، 440 واحد غذایی و دارویی، 650 واحد نساجی، 300 واحد صنایع فلزی، 180 واحد کاشی و سرامیک، 600 واحد استخراج وفرآوری سنگهای ساختمانی، 180 واحد آجر و فرآورده های نسوز و ... در استان یزد فعالیت می کنند.

گفتنی است درانتهای این نشست، نماینده های اقتصادی هیئت آلمانی در لابی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان یزد به مذاکره B2Bبا رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد برای توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف صنعتی پرداختند. طبق این مذاکرات مقرر شد همکاری هایی در زمینه صادرات کاشی و نساجی از استان یزد به کشور آلمان صورت گیردو همچنین مقرر شد جلسات تکمیلی در این خصوص در آینده ای نزدیک برگزار شود.

 

 

کد خبر: 1201
  تاریخ خبر : 23 فروردین 1397
 خانه صنعت و معدن
 1168