خبــر برگزیده

کاهش ۳.۵ درصدی نرخ سود تسهیلات ارزی صادرکنندگان

رییس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: در دولت نرخ سود تسهیلات صادرکنندگان به ۳.۵ درصد ارزی کاهش پیدا کرده است و این خود حمایت از صادرکنندگان به شمار می‌رود.

سیدکمال سیدعلی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان البرز با اشاره به تراز مثبت صادراتی کشور و لزوم توسعه صادرات غیرنفتی بیان کرد: سال ۸۰حدود ۳.۵میلیارد دلار صادرات داشتیم و امسال آمار صادرات ما بالاتر از ۴۵میلیارد دلار و از سال گذشته هم بیشتر خواهد شد که باید بیشتر روی صادرات غیرنفتی کار کرد.

وی با اشاره به اینکه باید به ابزار صادرات، زیرساخت‌ها و امکاناتی که در کشور وجود دارد توجه شود، گفت: صادرات، موتور محرکه اقتصاد کلان است و بدون آن نمی توان اشتغال ایجاد کرد و از رکود خارج شد.

سیدعلی بیان کرد: در خصوص صادرات باید دید دنیا چکار کرده است. بعد از جنگ جهانی شاهد شکل گیری موسسه‌های بیمه اعتباری دنیا بوده ایم به نحوی که تا امروز ۱۰۳کشور در دنیا موسسه بیمه اعتباری ایجاد کرده اند.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران افزود: دولت امروز زیرساخت های صادرات را در کشور ایجاد کرده و علاوه بر افزایش سرمایه صندوق؛ کاهش نرخ کارمزد تا ۷۰درصد انجام شده تا جایی که بیمه نامه‌ها ۹برابر شده است.

سیدعلی با اشاره به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان افزود: در دولت نرخ سود تسهیلات صادرکنندگان به ۳.۵درصد ارزی کاهش پیدا کرده است و این خود حمایت از صادرکنندگان به شمار می رود.

وی گفت: فرهنگ بیمه ای باید بنحوی گسترش پیدا کند که صادرکننده با بیمه صادراتی کار کند. این صندوق هم اکنون ۹۹درصد ارزش کالای صادراتی را تضمین می کند.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به دیگر خدماتی که صندوق ضمانت صادرات ایران ارایه می دهد، بیان کرد: امروز براساس اسم و مشخصات خریداران اطلاعات کامل مشتری ترنول مالی و.. در اختیار صادرکننده قرار می گیرد و سقف اعتباری را نیز مشخص می‌کنیم تا اگر بدون اسناد وصولی صادرات انجام شود این اقدام درچهار چوب سقف اعتباری خریداران خارجی و پوشش بیمه ای صندوق صادرات انجام گیرد.

کد خبر: 1165
  تاریخ خبر : 9 اسفند 1396
 خانه صنعت و معدن
 1154