خبــر برگزیده

طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای تامین اجتماعی تا پایان مردادماه اجرا خواهد شد.

سازمان تأمین‌اجتماعی طرح بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان را به‌منظور حمایت از کارفرمایان کارگاه‌های فعال تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی و اصناف را از ابتدای خردادماه و به مدت سه ماه اجرا می‌کند.

بر اساس اعلام اداره کل تامین اجتماعی استان یزد،کلیه فرآیند ثبت درخواست بررسی و پذیرش از طریق سامانه غیر حضوری به آدرس es.tamin.ir به صورت مکانیزه و به شرح موارد مندرج در ذیل می باشد:

۱ - صرفاً کارفرمایان دارای کارگاه فعالی که حداکثر تا ۱۰۰ نفر بیمه شده دارند مشمول بخشودگی جرایم می شوند.

۲- در صورت ثبت درخواست بخشودگی جرائم و پرداخت بدهی به صورت اقساط ، حفظ سطح اشتغال و تعداد کارکنان کارگاه نسبت به اسفندماه ۱۴۰۱ تا پایان اقساط ضروری خواهد بود. در غیر اینصورت کارگاه از شمول بخشودگی جرائم خارج می گردد.

 ۳- کارفرمایانی که طی دو سال گذشته از بخشودگی جرائم برخوردار شده اند تا دو سال از زمان تقسیط می بایست نیروی انسانی کارگاه را حفظ یا افزایش داده باشند.

۴- برای بهره مندی از بخشودگی جرائم بدهی های پیمانکاران ردیف (پیمان ارسال لیست ماهانه کارکنان از طریق دفتر مرکزی شرکت یا کارگاه ثابت و احراز سایر شرایط الزامی خواهد بود.

۵- ثبت درخواست بخشودگی جرائم صرفا برای بدهیهای قطعی شده لغایت ۱۴۰۱ امکان پذیر خواهد بود.

۶- در صورت داشتن تقسیط عادی و در حال پرداخت ، لازم است بعد از ثبت درخواست بخشودگی جرائم جهت بهره مندی از بخشودگی ابتدا به شعبه مراجعه و بدهی مذکور را تبدیل به حال نمایند.

۷- کارفرما باید از تاریخ ثبت درخواست در سیستم حداکثر ظرف ۱۰ روزکاری جهت تقسیط بدهی به شعبه ذیربط مراجعه نماید. لازم به ذکر است که تنها بدهیهای نشان داده شده در سامانه حائز شرایط بخشودگی جرائم می باشند.

گروه: بخشنامه ها و قوانین

تاریخ صدور : 18 خرداد 1402

دریافت فایل بخشنامه
  تاریخ ثبت : 23 خرداد 1402
 675