خبــر برگزیده

برگزاری نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با موضوع صنعت آجر و فرآورده های نسوز استان یزد

چهاردهمین نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی با موضوع بررسی مسائل و چالش های پیش روی صنایع همگن آجر و فرآورده های نسوز صنعت آجر و فرآورده ها نسوز با حضور استاندار یزد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل سازمان صمت، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان مالیاتی، رئیس اداره اتباع، معاون اقتصادی اداره اطلاعات، دیگر مدیران دولتی استان یزد و هیات مدیره و اعضای انجمن تخصصی آجر خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد؛ پیرو موافقت استاندار درخصوص طرح و بررسی مسائل و مشکلات صنعتگران به صورت تخصصی در جلسات ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی و رفع موانع موجود بر سر راه صنایع، جلسات انجمن های تخصصی خانه صنعت، معدن و تجارت استان با حضور استاندار و مسئولان اقتصادی استان به صورت منظم و با هماهنگی  انجمن تخصصی برگزار خواهد شد.

در 3 جلسه قبلی مشکلات صنعت نساجی ، معادن فلزی و صنایع فولاد استان با حضور ریاست و اعضای هیئت مدیره انجمن های تخصصی و برخی تولیدکنندگان شاخص استان بررسی و منجر به تصویب مواردی به منظور رفع موانع و کمک به رونق تولید استان شد.

در نشست چهارم که به انجمن آجر و فرآورده های نسوز اختصاص یافته بود، مشکلات مالیاتی، افزایش دستمزد کارگران مهاجر در ارتباط با افزایش نرخ ارز، نا متناسب بودن وضعیت تسهیلات بانک‌ها، نبود حمایت برای توسعه تکنولوژی صنعت آجر و نبود نظارت بر استفاده از مصالح غیر استاندارد جایگزین آجر از جمله مشکلاتی بود که توسط اعضای انجمن انجمن صنعت آجر و فرآورده های نسوز استان در این نشست تشریح شد.

در انتهای این نشست استاندار از مسئولان دولتی خواست تا به ابهامات مطرح شده پاسخ گفته و همچنین دستور همکاری و حمایت ویژه از فعالین این صنعت را صادر کرد.

زمانی قمی همچنین در خواست تشکیل 2 کمیته برای توانمند سازی صنعت آجر و فرآورده های نسوز با مسئولیت رئیس اداره صمت استان را صادر کرد. کمیته اول باید نوسازی و توسعه تکنولوژی های نوین در عرصه تولید آجر و فرآورده های نسوز را با کمک بانک ها و شرکت های دانش بنیان پیگیری کند. وظیفه کمیته دوم بررسی دلیل تعطیلی 65 واحد از 160 واحد تولید آجر و راه اندازی این واحدها است. همچنین وظیفه بررسی راهکارهایی برای تقویت بیشتر واحدهای فعال کنونی نیز بر عهده این کمیته خواهد بود.

کد خبر: 1306
  تاریخ خبر : 30 مرداد 1397
 خانه صنعت و معدن
 2396