خبــر برگزیده

برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیر کل سابق و سرپرست جدید سازمان امور مالیاتی استان یزد

رئیس خانه صمت، در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان امور مالیاتی استان، خواستار توجه ویژه مسئولان سازمان مالیاتی کشور ، به صنعتگران و فعالان اقتصادی استان شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با حضور رحمان پلیمی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور، سیدمسعود عظیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، سید علی اکبر کلانتر رئیس خانه صمت و جمعی از مدیران استان  برگزار شد.

علی خورشیدی مدیرکل سابق امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه استان یزد در تحقق اهداف مالیاتی جایگاه خوبی داشته و جزو استان‌های تاثیرگذار بوده است گفت: در طول مدت خدمت بهترین ارتباط و کمترین تنش با مودیان مالیاتی داشتیم و امیدوارم آنها نیز از ما رضایت داشته باشند. 
خورشیدی ادامه داد: خوشبختانه از نظر عملکرد در بین اداره های کل امور مالیاتی جایگاه خوبی داشتیم و از همه همکارانی که با اعمال خوب، صداقت در رفتار و گفتار طی مدت این سه سال ما را همراهی کردند سپاسگزارم. 
خورشیدی گفت: از استاندار محترم که به واسطه نگاه ویژه‌ای که به امور مالیاتی داشت، نمایندگان مجلس، خانه صنعت، معدن، تجارت، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، دستگاه‌های نظارتی و همه کسانی که کمک کردند تا اتفاقات خوبی را رقم بزنیم تقدیر و تشکر دارم. 
وی در پایان گفت: با توجه به پتانسیل خوب یزد بهتر بود که از نیروی بومی جهت مدیریت امور مالیاتی استفاده شود و خرسندم که اکنون این اتفاق افتاده و نیروی بومی و موفق از پرسنل مجموعه به عنوان سرپرست جدید اداره کل امور مالیاتی استان یزد معرفی شد.

سید علی اکبر کلانتر رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در این مراسم، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات آقای خورشیدی در دوره فعالیت خود در اداره امور مالیاتی استان یزد مسئولیت وی را بسیار سنگین و حساس دانست و اظهار داشت: زمانی که یک انسان در مقام تصمیم قرار بگیرد بطوریکه تصمیماتش مستقیم و یا غیر مستقیم بر افراد و جامعه تاثیر بگذارد، همچنین از یک سو با دستورالعمل ها، قوانین و مدیران بالادست مواجه بوده و از سوی دیگر با مردم مواجه باشد، انتظار این است که در موارد 50/50 به نفع مردم حکم کند.آقای خورشیدی در تصمیمات خود دقیقا چنین عمل میکند. 
کلانتر در خصوص افزایش 40 درصدی سهم مالیات استان در سال گذشته نسبت به سال قبل گفت: با توجه به اینکه دو صنعت مهم استان یزد شامل صنعت کاشی و فولاد که بیشترین سهم در تولید ناخالص، درآمد و اشتغال زایی استان دارند، در سال گذشته به دلیل کمبود انرژی برق و گاز نزدیک به 5 ماه تعطیل بوده، افزایش 40 درصدی سهم مالیات استان بسیار شوک آور است.

کلانتر استان یزد را استانی خاص عنوان کرد که اکثریت اشتغال و درآمدزایی آن در  حوزه صنعت و معدن صورت می‌گیرد اما با مشکلات ارزی و تحریم‌ها روبرو است.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه صنعت دولتی در این استان کم است و بیشتر بخش خصوصی حاکم است، لازم است با این بخش تعامل هرچه بیشتر صورت بگیرد.
رئیس خانه صمت در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایط ویژه صنعتی استان یزد، درد دل صنعتگران و فعالین اقتصادی استان به گوش مسئولان سازمان مالیاتی کشور برسد و مساعدت لازم را مبذول دارند.
رضا نجف زاده، سرپرست جدید اداره کل امور مالیاتی استان یزد در سخنان خود در این مراسم از زحمات و مدیریت بسیار خوب آقای خورشیدی در دوره فعالیتش در اداره امور مالیاتی استان یزد تشکر و قدردانی کرد.

در این مراسم رضا نجف زاده به عنوان سرپرست جدید اداره کل امور مالیاتی استان یزد معرفی و از زحمات علی خورشیدی تقدیر به عمل آمده و وی به عنوان مدیرکل امور مالیاتی استان خوزستان معرفی شد.

کد خبر: 2067
  تاریخ خبر : 28 اردیبهشت 1402
 مدیر روابط عمومی
 1719