خبــر برگزیده

اجرای پروژه تحول کسب و کارها در استان یزد/راه اندازی سامانه پاسخگویی 124 سازمان صمت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد از آغاز اجرایی شدن سبد پروژه تحول کسب و کارها شامل ۱۰ پروژه شاخص مجموعه وزارت صمت در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد و به نقل از روابط عمومی سازمان صمت استان، محمدرضا علمدار یزدی، این پروژه ها را شامل پیمایش اطلاعات کسب و کارها ، اصلاح مجوزها ، توازن سرمایه گذاری در مناطق و زنجیره ها ، بازسازی و نوسازی صنایع ، فعال سازی صنایع راکد و زیرظرفیت ، فعال سازی معادن راکد و زیر ظرفیت ، ساماندهی لکه های صنعتی ، ارتقاء مدیریت بنگاه ها ، اطلاع رسانی به مردم و سامانه پاسخگویی اعلام کرد.

وی در خصوص اهداف اجرای این پروژه ها گفت: ساماندهی و یکپارچه سازی اطلاعات پراکنده مرتبط با کسب و کارها در داخل وزارت صمت و دستگاههای اجرایی، امکان رصد و پایش هوشمند وضعیت فعالیت کسب و کارها با استفاده از رصد و تحلیل داده ها، شفافیت منابع تخصیصی به بنگاه و جلوگیری از تعطیلی و یا کاهش ظرفیت کسب وکارها، اصلاح سازوکار صدور مجوزهای صنعتی و صنفی با رعایت ملاحظات زیست محیطی و ساماندهی لکه ها نهاد سازی و توانمند سازی بخش خصوصی برای ارائه خدمات متنوع از جمله اهداف اجرای این پروژه ها می باشند .

 علمدار یزدی افزود: توسعه سرمایه گذاری و تکمیل طرح های نیمه تمام با هدف تحقق برنامه اشتغال ، افزایش نرخ رشد تشکیل سرمایه و جبران کاستی های قبل ، عملیاتی کردن پروژه آمایش ، برقراری توازن منطقه ای و تکمیل و توسعه زنجیره ارزش در رشته فعالیتهای صنعتی ، معدنی وتجاری ، فعال سازی ظرفیتهای معطل و راکد بخش صنعت و معدن با توجه به هزینه اندک آن در برابر سرمایه گذاری های جدید انجام می شود.

وی دیگر اهداف را ایجاد فوری ظرفیتهای شغلی جدید و عرضه سریع محصول در بازارهای داخلی و بین المللی، بازآفرینی در فرآیندهای تولید بنگاهها و تولید محصولات جدید با هدف افزایش بهره وری، ارتقای فناوری، کاهش آلایندگی و کاهش مصرف آب و انرژی، ارتقای مدیریت کسب و کارها از طریق تبیین الگوهای جدید حکمرانی بخش، ارائه آموزش به بنگاهها، ارتقای ابزارهای مورد استفاده بنگاهها و توانمندسازی بنگاهها و ایجاد ساز و کار اطلاع رسانی شفاف و دقیق به کسب و کارها و مردم ذکر کرد.

از برنامه های انجام شده  در راستای تحقق این هدف، راه اندازی سامانه پاسخگویی 124 سازمان صمت می باشد.این سامانه علاوه بر دریافت شکایات مردمی در حوزه‌های صنفی، امکان طرح مشکلات صاحبان مشاغل و صنایع برای رسیدگی از سوی مسئولان را فراهم کرده است.

کد خبر: 2020
  تاریخ خبر : 15 آبان 1401
 مدیر روابط عمومی
 1346