دپارتمان منابع انسانی، تشریفات و امور کارکنان
خدمات دپارتمان منابع انسانی، تشریفات و امور کارکنان
درک و تشخیص عارضه ها، نیازها و دغدغه های شرکت ها و سازمان ها در حوزه مدیریت منابع انسانی و کمک به آنها در ارتقای بلوغ و توانمندسازی بیشتر آنها در این حوزه به منظور رسیدن به نگرش های بهتر شغلی نظیر رضایت شغلی، تعهد سازمانی، اشتیاق کارکنان، افزایش برند کارفرمایی، جذب و حفظ و نگهداشت نیروی انسانی شایسته و … در زمره تعاریف مشاوره منابع انسانی محسوب می شود. این مجموعه خدمات به کسب وکار کمک می کند تا موانع انسانی پیش روی توسعه و پیشرفت شرکت را برداشته و هماهنگی و تناسب بیشتری میان هزینه کرد در حوزه منابع انسانی با تحقق اهداف کلان شرکت برقرار نماید. در حقیقت بخش منابع انسانی از کارکنان و کسب و کار شما پشتیبانی و حمایت میکند، تا با موفقیت به انجام کارهای خود ادامه دهید. دپارتمان منابع انسانی با تیمی متخصص و با تجربه، خدمات ذیل را با بهترین کیفیت ارائه می دهد:
- عارضه یابی منابع انسانی
- برنامه ریزی نیروی انسانی
- تامین نیروی انسانی با نیاز سنجی اصولی
- تعیین شاخص های تامین و گزینش نیروی انسانی
- جذب و استخدام نیروی های مورد نیاز
- تدوین شرح شغل و شرایط احراز آن
- طراحی ساختار، مشاغل، مسئولیت ها و اختیارات سازمان
- بازنگری و استقرار ساختار و فرآیندهای سازمان
- برنامه ریزی جهت نگهداشت نیروها و جلوگیری از ریزش بیش از حد
- مدیریت روابط کارکنان
- مدیریت رضایت شغلی کارکنان
- مدیریت حقوق و پاداش
- مدیریت و آموزش نیروی انسانی
- مدیریت عملکرد
- توانمند سازی کارکنان
- وفادارسازی کارکنان
- تدوین برنامه تعالی منابع انسانی
- تدوین نظام پیشنهادات
- مدیریت ایمنی شغلی کارکنان
- ارتقای انگیزه و اشتیاق سازمانی
- اجرای نظام آراستگی محیط کار (5s)
- ایجاد فرآیندهای ارزیابی عملکرد و بازخورگیری
- کوچینگ تیم منابع انسانی
ساختار دپارتمان منابع انسانی، تشریفات و امور کارکنان
- واحد برنامه ریزی و توسعه نیروی انسانی
- واحد جذب و استخدام نیروی انسانی
- واحد آموزش و نیازسنجی آموزشی
- واحد تشریفات
اهداف دپارتمان منابع انسانی، تشریفات و امور کارکنان
- ایجاد هماهنگی میان استراتژی های منابع انسانی و استراتژی های کلان سازمان
- تدوین برنامه های استراتژیک منابع انسانی جهت بهبود و ارتقاء عملکرد سازمان
- تدوین برنامه های کاربردی جهت ایجاد اشتیاق و افزایش راندمان کارکنان و...
- تعیین خط مشی ها و استراتژی های کلی منابع انسانی و تبدیل آن به برنامه های جامع و عملیاتی در حوزه های استخدام، آموزش و توسعه
- طرح ریزی سیستماتیک بمنظور جذب نیروهای کارآمد در جهت استمرار و افزایش تولید و بهره وری بیشتر
- بررسی و شناسایی فرصتها و تهدیدها و همچنین توجه به نقاط قوت و ضعف حوزه مدیریت اداری و استفاده بهینه از نیروها
- اتخاذ تصمیمات سیستماتیک در حوزه فعالیتهای مدیریت اداری در راستای جذب، رشد، و ارتقاء و آموزش نیروی انسانی
- بررسی و نظارت بر برنامه ریزی نیروی انسانی با تأکید بر جذب نیروهای کیفی بر اساس دستورالعملهای استخدامی
- نظارت بر برنامه ها و فعالیت های آموزشی نیروی انسانی
- تدوین و تبیین برنامه ها و خط مشی ها جهت تحقیق در خصوص آسیب شناسی منابع انسانی در چارچوب اهداف
- هدایت و راهبری فعالیت های مرتبط با امور پرسنلی و اداری کارکنان به منظور حصول اطمینان از انجام امور محوله