خبــر برگزیده

برگزاری نشست تخصصی هیئت مدیره و رؤسای انجمن های تخصصی صنایع همگن خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، نشست تخصصی هیئت مدیره و رؤسای انجمن‌های تخصصی صنایع همگن خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، ظهر یکشنبه هجدهم شهریور ماه در سالن جلسات خانه صمت برگزار شد

رئیس خانه صمت در ابتدا پس از ارائه گزارش روند پیگیری تشکیل دبیرخانه هماهنگی تشکل‌های اقتصادی استان، در مورد مطالبه گری شفاف تشکل ها و تفکیک مطالبات استانی از طریق طرح در جلسات راهبردی اقتصاد مقاومتی استان که تاکنون برای دو انجمن ماشین سازی و کاشی و سرامیک برگزار شده و برای انجمن فولاد به زودی برگزار خواهد شد و مطالبات کشوری به صورت مکاتبه با استاندار و طرح در جلسات شورای گفتگو و همچنین با توجه به ارتباط خانه صمت و ستاد تسهیل کشور به صورت دعوت از نمایندگان این ستاد به منظور بررسی میدانی و پیگیری فوری رفع مشکلات اساسی بخش صنعت، توضیح داد. کلانتر همچنین به نکات دستورالعمل و اساسنامه جدید وزارت صمت در خصوص انجمن های تخصصی اشاره کرد و قرار شد به صورت مکتوب برای انجمن ها ارسال شود. در ادامه اعضا پیرامون مسایل روز صنعت از جمله نا ترازی انرژی، عدم اجرای قانون توسط دولت ها خصوصا قانون بودجه کشور که حداکثر به پانزده تا بیست درصد رسیده، عدم وجود زیرساخت ها که باید توسط دولت ایجاد شود، دعوت از نمایندگان مجلس برای بحث و بررسی در یکی از جلسات آینده، مسئله قبوض برق و عدم اجرای قانون جبران خسارت وارده در اثر قطع برق، لزوم پیش‌بینی راهکارهای عملیاتی و بومی‌سازی برنامه‌ها جهت انطباق با شرایط اقتصادی و صنعتی استان بحث و تبادل نظر کردند.

در راستای فعالیت های رسانه ای خانه صمت؛ برای اولین جلسه خبرگزاری فارس دعوت شد که ضمن حضور در جلسه هیئت مدیره با چند تن از اعضا در خصوص مسائل روز مصاحبه کردند. بازدید از بندر خشک و بازدیدهای دوره ای از شرکت ها و برگزیدگان روز صنعت استان نیز مطرح و  مورد تأکید قرار گرفت

هم چنین تمرکز بر توسعه پایدار مبتنی بر مدیریت انرژی به‌عنوان رویکردی استراتژیک مطرح گردید و در رابطه با نقش مهم مدیریت بهینه انرژی در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولیدی همفکری و تبادل نظر شد. اعضای جلسه با درک اهمیت این موضوع، خواستار اتخاذ تدابیری جدی برای حرکت به سمت صنعتی سبز و پایدار شدند.

این نشست با تأکید بر تداوم همکاری‌های سازنده میان انجمن‌های تخصصی و مسئولان دولتی به ‌منظور رفع موانع و تقویت زیرساخت‌های صنعتی استان، به کار خود پایان داد.

کد خبر: 2203
  تاریخ خبر : 19 شهریور 1403
 مدیر روابط عمومی
 55