خبــر برگزیده

پنجمین بازدید صنعتی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در شرکت شیشه مظروف یزد

پنجمین بازدید خانه صمت استان از واحدهای صنعتی، در شرکت شیشه مظروف یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد پنجمین بازدید خانه صمت استان از واحدهای صنعتی، در شرکت شیشه مظروف یزد برگزار شد. 
سید علی اکبر کلانتر رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد به همراه کمیسیون مشاوران خانه صمت، با حضور در شرکت شیشه مظروف، با مدیران این مجموعه دیدار و از بخش های مختلف تولیدی این شرکت بازدید کردند. همچنین در نشستی به بحث و بررسی پیرامون مشکلات و موانع پیش روی این شرکت پرداختند.


در این نشست رئیس خانه صمت ضمن تشکر از همراهی شرکت شیشه مظروف در برگزاری این بازدید، به معرفی اعضاء کمیسیون مشاورین خانه صمت و زمینه فعالیت هر کدام از آنها پرداخت و در خصوص هدف تشکیل کمیسیون مشاورین خانه صمت گفت: با توجه به آسیب شناسی که در بخش صنعت  و تولید استان انجام شد و به دلیل وجود مشکلات عدیده ی واحدهای صنعتی و تولیدی در حوزه های مختلف، تصمیم گرفتیم کمیسیون مشاورین را راه اندازی کنیم تا شرکت ها مشاورین مورد اعتماد را در دسترس داشته و برای حداقل رسیدن مشکلات، مشاوره تخصصی را در راس اقدامات خود قرار دهند.
وی افزود: این کمیسیون در 14 حوزه مختلف از جمله پولی، بانکی، ارزی، حقوقی، مالیاتی، محیط زیست، HSE و بهداشت ،گمرک، صادرات و امور بین الملل، بازرگانی، تامین اجتماعی، قانون کار، انرژی، خدمات بیمه ای ، خدمات کسب و کار و بیمه های بازرگانی  فعالیت داشته و واحد های صنعتی میتوانند در هر کدام از این حوزه ها، از راهنمایی ها و تخصص مشاوران این کمیسیون بهره مند شوند.
کلانتر از مدیریت شیشه مظروف یزد به جهت تولیدات و صادرات ارزنده این شرکت قدردانی کرد و گفت: این شرکت در افزایش جی دی پی، ارز آوری و اشتغال زایی استان تاثیر خوب و موثری داشته است‌.
رئیس خانه صمت در این بازدید در خصوص مشکلات خط تولید جدید شرکت شیشه مظروف در محل شهرک صنعتی فولاد گفت: این شرکت تمام روند اداری و قانونی را طبق مقررات در زمان اخذ مجوز طی کرده و در آن زمان طبق قانون نیاز به مجوز مستقیم محیط زیست برای حضور واحدها در شهرک های صنعتی نبوده است و این مجوز به طور قانونی اخذ شده و حقی را برای سرمایه‌گذار ایجاد کرده است‌. 

در ادامه این نشست، ناصر بهرامی مدیرعامل شرکت شیشه مظروف یزد ضمن تشکر از رئیس خانه صمت و اعضا کمیسیون مشاورین به جهت این خدمت ارزنده به بخش صنعت و تولید استان، به معرفی شرکت پرداخت و گفت: این مجموعه تولیدی زیر مجموعه کارخانجات شیشه و بلور کاوه بوده که با ۲خط تولید و ۱۸۰ پرسنل آغاز به کار کرد و هم اکنون با ۳۵ خط تولید و ۱۴۰۰ پرسنل در ۳ شیفت کاری مشغول به فعالیت است.
بهرامی گفت: در حال حاضر به 40 کشور دنیا صادرات داشته و  درصدد هستیم با محصولات برتر دنیا از جهت کیفیت و قیمت رقابت داشته باشیم و در این مسیر قدم بر میداریم.
وی همچنین افزود: بیش از ۸۰ درصد دستگاه ها و قطعات این شرکت ساخت داخل بوده و توسط مهندسان شرکت شیشه مظروف ساخته شده و از راندمان بالایی برخوردار است.
مدیرعامل شیشه مظروف به مشکلات ارزی در صادرات اشاره کرد و گفت: متاسفانه این مشکلات برای تمامی واحدهای تولیدی وجود دارد و باعث زیان واحدها می شود. 
وی با بیان اینکه برخی مواد اولیه مورد نیاز باید از استان‌های دیگر ارسال شوند و این مشمول هزینه های سنگین برای شرکت است، گفت: در صورت رفع این مشکل و در صورتی که بتوانیم مواد اولیه مورد نیاز را در داخل استان تامین کنیم، می توانیم با صرفه جویی در هزینه های تامین مواد اولیه، در بخش های دیگر همچون صادرات قوی تر عمل کنیم.
همچنین با همراهی مدیر عامل و معاون این مجموعه، از خط تولید شرکت  شیشه مظروف بازدید وجزئیات مراحل خط تولید تشریح شد.
در انتها رئیس خانه صمت ضمن تشکر از همراهی  مدیریت این مجموعه، ابراز امیدواری کرد که با برگزاری مستمر بازدید های صنعتی، مشکلات مطرح شده در این نشست ها با راهنمایی مشاورین و پیگیری های مجدانه خانه صمت مرتفع گردد.

کد خبر: 2094
  تاریخ خبر : 23 شهریور 1402
 مدیر روابط عمومی
 856