خبــر برگزیده

صنعتگران و فعالین نوآوری و فناوری در اولین رویداد کافه نوآوران صنعت استان یزد

اولین رویداد کافه نوآوران صنعت در راستای به هم‌رسانی صنعتگران و فناوران با موضوع ظرفیت‌های قانونی فناور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت،معدن و تجارت استان یزد و به نقل از روابط عمومی انجمن نوآوری و فناوری یزد؛ رویداد کافه نوآوران صنعت  ذیل محورشبکه سازی موثر در حوزه علم و فناوری برنامه ریزی شده است.

 

«سید علی کلانتر» رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد در این رویداد با اشاره به وجود بیش از سه هزار کارخانه در استان یزد اظهار داشت: انجمن نوآوری و فناوری با هدف ایجاد و نفوذ فناوری‌های نوین و به روز به حوزه صنعت تشکیل شده است.

 

کلانتر فناوری و نوآوری را یک دغدغه اساسی برشمرد و افزود: کافه نوآوران صنعت برای اولین بار در استان یزد با هدف ارتقای فرهنگ نوآوری و خلاقیت و همچنین تعاملات غیررسمی فعالان این حوزه در استان افتتاح شده است.

 

«محمد کاظم صادقیان» رئیس سازمان صمت استان نیز با ابراز خشنودی از برگزاری اولین رویداد کافه نوآوران صنعت گفت: راه‌های نفوذ نوآوری، مشوق‌های نوآوری در صنعت و ظرفیت‌های قانونی و مشوق‌های مالیاتی در کافه نوآوران صنعت مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد که از دل آن می‌تواند ایده های جدید و کاربردی به وجود بیاید.

 

صادقیان در ادامه بیان کرد: در تلاش هستیم با استفاده بهینه از نظرات متخصصان و شرکت کنندگان و استفاده از فناوری‌های نوین در بهره وری حوزه صنعت و ارتقای واحد‌های تحقیق و توسعه شاهد ارتقای استان یزد باشیم.

 

«مهدی سالاری» رئیس هیئت مدیره انجمن نوآوری و توسعه فناوری استان یزد ضمن بیان اینکه مخاطبین این رویداد اکثرا صنعتگران، فعالان و سایر دغدغه مندان این حوزه هستند، گفت: اولین رویداد کافه نوآوران صنعت با حضور ۴۰ مدیر حوزه علم و فناوری برگزار شد.

 

سالاری افزود: شناسایی مسئله ها و عناصر مهم در موفقیت اکوسیستم نوآوری یزد یک نیاز اساسی برای استان محسوب می‌شود که میتوان با آموزش و اطلاع رسانی درست به فعالان این حوزه به این مهم دست یافت.

 

در این رویداد علاوه بر بحث و گفتگو در حوزه خلاقیت و فناوری، برای تحقق بخشیدن به اهداف برنامه‌ریزی شده، شرکت کنندگان با ادبیات و قوانین علم و فناوری آشنا شدند تا بتوانند در نهایت از این مباحث در فرآیندها، خط تولید و افزایش بهره‌وری استفاده کنند.

 

گفتنی است اولین رویداد کافه نوآوران صنعت به همت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان یزد، انجمن نوآوری و فناوری استان یزد و خانه صنعت، معدن و تجارت یزد برگزار گردید.

کد خبر: 2069
  تاریخ خبر : 26 اردیبهشت 1402
 مدیر روابط عمومی
 593