خبــر برگزیده

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در گفتگو با خبرگزاری بازار عنوان کرد:

ضرورت ایجاد بانک اطلاعات صنعتی کشور | صنعت یزد، تشنه حمایت مالی | برای ایجاد تحول در اقتصاد آماده‌ایم

رئیس خانه صنعت و معدن یزد در دیدار با وزیر صمت، بر ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی از صنایع برای برنامه‌ریزی دقیق و توسعه کشور در این محور تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد و به نقل از خبرگزاری بازار، سیدعلی اکبر کلانتر در دیدار فعالان اقتصادی و فعالان حوزه دانش بنیان با وزیر صمت در استانداری یزد، از اجرای طرح ایجاد بانک اطلاعات صنعتی در استان یزد با ضریب دقت ۹۹ درصدی خبر داد و اظهار داشت: آماده همکاری برای اجرای این طرح در کشور هستیم.

وی از همکاری و همراهی فعالان اقتصادی استان در راستای شعار تحولی دولت سیزدهم خبر داد و افزود: با وجود اینکه دولت های مختلف وعده هایی را به بخش صنعت داده اما عملی نکرده اند اما باز هم در این مسیر همگام هستیم و حاضریم برای تحول در نظام اداری و بروکراسی، نظام بانکی، کاهش تورم به پنج درصد مطابق با اقتصاد دنیا، کاهش مالیات به ۶ درصد مشابه ۶۰ درصد اقتصاد دنیا و مبارزه شفاف با فساد و رانت با شدیدترین وجه همراهی کنیم.

کلانتر افزود: یزد در کنار تشنگی از آب، تشنه حمایت مالی است. از سال۱۳۴۰، ۴۸۰۰ واحد صنعتی در استان یزد ایجاد شده است و سرانه صنعتی استان به ازای هر ۳۰۰ نفر یک کارخانه است و ۴۰ درصد از اشتغال استان نیز در این بخش قرار دارد در حالی که میانگین کشوری اشتغال در بخش صنعت، ۳۲ درصد است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به اینکه سرریز بیکاری ۵ استان اطراف به یزد وارد می شود، اعلام کرد: در این شرایط بسیاری از واحدهای صنعتی برای شروع فعالیت با دشواریهای دریافت مجوز و گرفتن مجوز آب و حتی برای شرب و بهداشت با مشکل مواجه شده و از سرمایه گذاری صرف نظر می کنند.

وی تامین مالی را یکی از دشواریهای همیشگی صنایع عنوان کرد و افزود: بانک ها در این زمینه همکاری نمی کنند از این دولت باید ورود کرده و حمایت کند تا صنایع جدید در استان ایجاد شده و رونق اقتصادی به استان باز گردد.

کد خبر: 1985
  تاریخ خبر : 14 شهریور 1401
 مدیر روابط عمومی
 986