خبــر برگزیده

رئیس خانه صمت استان یزد تاکید کرد؛

حال خوب مردم یزد در گروی حال خوب صنعت، تولید و اشتغال

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در نشست شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: سهم 50 درصدی اشتغال بخش صنعت در استان با احتساب خانواده های آن ها جمعیت غالب استان را شامل می شود؛ بنابراین با پرتوان و زنده نگه داشتن صنایع می توان حال مردم را نیز خوب نگه داشت.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، نشست شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصاد و دارایی در یزد با حضور هفت دستگاه استانی این وزارتخانه که شامل اداره کل اقتصاد و دارایی، اداره کل امور مالیاتی، اداره کل گمرک، نظام بانکی، بیمه های تجاری، مدیریت جمع آوری و فروش اموال تملیکی و بورس منطقه ای استان یزد می باشد، باحضور اعضای هیئت مدیره خانه صمت استان برگزار شد.
سیدعلی اکبر کلانتر در این نشست با استقبال و قدردانی از برگزاری این نشست مشترک، نسبت به تداوم برگزاری این جلسات به صورت دوماهانه یا فصلی با هدف طرح دیدگاه ها، مشکلات و دغدغه های صنعتگران و کارآفرینان یزدی و تبادل نظر با مدیران استانی وزارت اقتصاد ابراز امیدواری کرد و گفت: خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با عضویت در 40 کارگروه و ستاد استانی و ملی توانسته است با طرح دیدگاه ها و مشکلات صنعتگران و معدنکاران استان و ایجاد ارتباط و تعامل نزدیک با مسئولان اجرایی، قضایی، حاکمیتی و نظارتی استان و کشور صدای رسای فعالین اقتصادی حوزه صنعت و معدن و پیگیر مطالبات آنان باشد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در ادامه تصریح کرد: اعضای هیئت مدیره این تشکل فراگیر صنعتی و معدنی برآیند فعالان اقتصادی نخبه و پیشکسوت استان در تمامی بخش های تولیدی و نمایندگان پانزده تشکل تخصصی صنایع همگن خود می باشند؛ بنابراین طرح و پیگیری مشکلات و موانع توسط اعضای حاضر چکیده ای از دغدغه های صنعتگران یزدی است.
کلانتر با اشاره به لزوم بهره مندی از نظرات صنعتگران در تصمیم گیری های کلان اقصادی و صنعتی، عنوان کرد: با مشورت و بررسی موارد و ایجاد هم افزایی در این بخش می توان از بسیاری از قوانینی که متاسفانه امروزه خود مانع سر راه تولید و مخل کسب و کار می شوند، جلوگیری کرد. این سلسله جلسات فرصت مغتنمی است که می توان با همفکری و هم اندیشی بخش زیادی از بار مشکلات کارآفرینان را زدود.
رئیس خانه صمت استان یزد با تاکید بر اینکه حال خوب مردم در گروی حال خوب صنعت، تولید و اشتغال است، افزود: سهم 50 درصدی اشتغال بخش صنعت در استان با احتساب خانواده های آن ها جمعیت غالب استان را شامل می شود؛ بنابراین با پرتوان و زنده و فعال نگه داشتن صنایع می توان حال مردم را نیز خوب نگاه داشت که بقای این دو در گروی فعالیت و تعامل یکدیگرند. بنابراین مسئولان باید روند حمایت از صنایع را توسعه داده تداوم و فزونی بخشند.
وی در ادامه افزود: یزد صنعتی و معدنی است، بالاترین سهم اشتغال از ناحیه این بخش است، کمترین آب را مصرف می‌کنند، بیشترین مالیات و درآمد وGDP  استان را دارد و متاسفانه چند سالی است سرمایه‌ها از تولید به سمت فعالیت‌های غیرمولد مانند خرید و فروش سکه و ارز و دلالی املاک و مستغلات و غیره که در اقتصاد هم سم است و هم موجب افزایش تورم‌ و بدبختی کشور شیفت داده شده است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: در این جنگ اقتصادی که سفره های مردم مورد تهاجم دشمن قرار گرفته، باید محور تمامی فعالیت ها و حمایت های مادی و غیرمادی کشور را به سوی تولید و کارآفرینی سوق داد؛ این مهم تنها راه برون رفت از شرایط فعلی است.
کلانتر در آخر ابراز امیدواری کرد تا نشست های بعدی این ستاد به صورت موضوعی و ویژه به بررسی مسائل، مشکلات و موانع تولید اختصاص یابد وی همچنین پیشنهاد کرد جهت پیشگیری از زیان های ناشی از عدم تسلط کارآفرینان بر قوانین و کمک به فعالین اقتصادی با بهره گیری از شبکه گسترده اطلاع رسانی خانه صنعت و معدن استان ضمن اطلاع رسانی دقیق و شفاف قوانین، کارگاه های آشنایی با قوانین و دستورالعمل ها با همکاری اداره کل اقتصاد و خانه صمت استان برگزار شود.
شایان ذکر است در این نشست مدیران و نمایندگان دستگاه های استانی وزارت اقتصاد و دارایی و اعضای هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.
 

 

کد خبر: 1878
  تاریخ خبر : 1 مهر 1400
 مدیر روابط عمومی
 1731