خبــر برگزیده

رئیس خانه صمت استان یزد تاکید کرد؛

واکسیناسیون کارگران کارخانجات با فوریت و اولویت در دستور کار قرار گیرد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد خواستار در اولویت قرار گرفتن واکسیناسیون کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی و کارخانجات استان شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، سیدعلی اکبر کلانتر با اشاره به اینکه در اکثر فعالیت های تولیدی صنعتی، رعایت فاصله اجتماعی تقریبا غیر ممکن بوده و باتوجه به جوان بودن اغلب شاغلین صنعت، ضوابط فعلی نوبت دهی واکسیناسیون وزارت بهداشت شامل آنان نمی شود، خواستار واکسیناسیون کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی و کارخانجات استان شد.
در نامه نگاری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد آمده است:
به دلیل جهش های مکرر کرونا ویروس، پیک های مختلف پشت سرهم فرا می‌رسند و این بیماری مهلک قرن پایان ندارد، کرونای دلتا با شدت زیاد همه کشور را در برگرفته، تخت های بیمارستانها پر است و یکی از بالاترین سرانه های مرگ ناشی از این ویروس در جهان را تجربه می کنیم به گونه ای که ستاد ملی کرونا ناچار به تعطیل عمومی کشور شد و بر اساس همین تصمیم، صنایع و برخی دیگر از مشاغل به ضرورت و برای اینکه کمبودی در کشور ایجاد نشود تعطیل نشدند.
در ادامه این نامه آمده است: بیش از پنجاه درصد اشتغال استان از ناحیه واحدهای صنعتی و صنوف تولیدی است که بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا تعطیل نیستند. علاوه بر این در اکثر فعالیت های تولیدی رعایت فاصله اجتماعی تقریبا غیر ممکن است، کارگران و کارکنان واحدهای تولیدی به ناچار در اتوبوس ها و سرویس های ایاب و ذهاب، مسیر های نیم تا یک ساعته را همه روزه در کنار هم طی می کنند، لذا امکان بیمار شدن آنان بیشتر است، جمعیت کثیری از مردم استان به دلیل ضرورت شغلی در معرض واگیری قرار دارند واقعا این تعطیلی ها چقدر موثر است؟ آیا اهداف مورد نظر در کنترل پاندمی کرونا را برآورده خواهد کرد؟ آیا با توجه به سیاست های فعلی اولویت گذاری واکسیناسیون، قبل از تزریق دوز دوم واکسن به هفتاد درصد مردم و رسیدن به نقطه امن، چنانچه پیک های ششم و هفتم فرا برسد این تعطیلی های نیم بند قادر به تاثیر کافی و وافی خواهد بود؟ به نظر می رسد تنها راه کنترل همه گیری این بیماری علاوه بر رعایت پروتکل ها، واکسیناسیون کسانی است که اجبار به حضور در مجامع عمومی و محل کار خود را دارند. واکسیناسیون کارگران که از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند و بیشترین فشار تورم بر شانه های خسته و نحیف آنان است، وضعیت معیشت آنها اگر نگوییم بدترین حداقل یکی از پایین ترین هاست. خدمات اجتماعی و رفاهی دولتی این قشر هم متاسفانه از اقشار دیگر جامعه بسیار کمتر است و خدای ناکرده چنانچه اتفاقی برای آنان بیفتد خانواده هایشان در معرض بیشترین آسیب های اقتصادی و اجتماعی قرار می گیرند.
کلانتر در ادامه این نامه تاکید کرده است: با عنایت به مطالب فوق و به نمایندگی از جامعه بزرگ صنعتی استان به صورت کاملا جدی از جناب عالی به عنوان متولی صنعت استان و همچنین از ستاد ملی کرونا و ستاد کرونای استان صنعتی یزد انتظار داریم که با کمک و همکاری تمامی دیگر مسئولین و دست اندرکاران ذی ربط همه اختیار و توان خود را بکار گیرید تا واکسیناسیون کارگران کارخانجات استان به فوریت و اولویت در دستور کار قرار گیرد و به سرعت در تمام کارخانجات، مراکز تولیدی شهرها و شهرک های صنعتی استان به مرحله اجرا در آید. بدیهی است ما نیز آمادگی خود را برای همکاری در فراهم نمودن فضا و امکانات لازم برای انجام واکسیناسیون اعلام می داریم.

کد خبر: 1866
  تاریخ خبر : 2 شهریور 1400
 مدیر روابط عمومی
 1638