خبــر برگزیده

حمایت شرکت شهرکهای صنعتی یزد از حضور واحدهای صنعتی در پاویون ایران نمایشگاه اکسپو دبی

شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد از ۸۰ درصد هزینه‌های حضور واحدهای صنعتی در پاویون ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی حمایت می کند.

جهت ثبت نام اولیه و اعلام آمادگی حضور با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.
۳۶۲۳۹۷۰۱ الی ۵ داخلی ۱۲۸
۰۹۱۳۲۵۱۹۹۳۹ آقای حسن‌پور
 

اکسپو EXPO چیست؟
نمایشگاه بزرگ جهانی که با نام ‌ EXPO شناخته می‌شود، رویدادی جهانی است که هر چند سال یکبار در یک کشور برگزار می‌شود.
این رویداد از نظر مدت زمان برگزاری، تعداد کشورها، افراد مشغول، شرکت‌کنندگان یکی از بزرگترین رویدادهای بین‌المللی به حساب می‌آید. نمایشگاه EXPO رویدادی جهانی است که در آن کشورهای مختلف دستاوردهای خود را به نمایش می‌گذارند.

اکسپوی 2020 در کدام کشور برگزار می‌شود؟
این همایش هر چند سال یکبار در یک کشور برگزار می‌شود، کشور امارات و شهر دبی میزبان EXPO2020 بود که با شروع همه‌گیری کرونا به درخواست دبی مجمعی مجازی با شرکت کشورهای عضو (BIE) برگزار گردید و درخواست دبی برای تاخیر یک ساله مورد رای‌گیری قرار گرفت.
که با توجه به اینکه دوسوم اعضا با تاخیر یک‌ساله این رویداد موافقت نمودند، برگزاری این نمایشگاه به مدت یک سال به تاخیر افتاد.
دیمیتری کرکنتز، دبیرکل BIE پس از برگزاری رای‌گیری اعلام داشت: ،، من پاسخ سریع کشورهای عضو BIE را تحسین می‌کنم. حمایت آنها از به تعویق انداختن نمایشگاه Expo 2020 دبی – که به طور رسمی در 29 مه تصویب می‌شود را نشانه ای دوباره از همبستگی و نشان دهنده اراده مشترک برای همکاری در ایجاد آینده است.

تاریخچه نمایشگاه اکسپوی 2020 دبی
این اولین بار در تاریخ EXPO است که یک کشور عربی میزبان این نمایشگاه جهانی است، در واقع اولین بار است که نمایشگاه EXPO در منطقه خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوبی برگزار می‌شود و همچنین اولین مورد میزبانی در جهان عرب است. به همین دلیل  برگزاری این نمایشگاه  برای کشور امارات و شهر دبی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
بر طبق بیانیه نمایشگاه محوریت این نمایشگاه بر خلق ایده‌های جدید و فناوری پزشکی استوار است.

تاریخ برگزاری نمایشگاه اکسپوی 2020 دبی
تاریخی که برای برگزاری نمایشگاه EXPO در نظر گرفته شده است به آخرین بیانیه به شرح زیر است:
افتتاحیه : 1 اکتبر2021 (9 مهر 1400)
اختتامیه:31 مارچ 2022 (11 فروردین 1401)
در بیانیه سایت https://www.expo2020dubai.com عنوان شده است، با توجه به شرایط همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، با در نظر گرفتن این بازه زمانی به شرکت کنندگان و کشورهای مختلف اجازه داده می‌شود تا با خیال راحت از تاثیر ویروس بر شرایط، به خلق و تبادل افکار خلاق برای پیدا کردن راه‌حل‌های مناسب برای چالش بزرگی که جهان با آن درگیر است بپردازند.
کشور امارات و دبی مفتخر است اعلام نماید EXPO2020 بزرگترین رویدادی است که تاکنون در جهان عرب اتفاق افتاده است، این نمایشگاه میزبان 192 کشور، مشاغل مختلف، شرکت‌های چندجانبه و موسسات آموزشی است.

 

کد خبر: 1859
  تاریخ خبر : 5 مرداد 1400
 مدیر روابط عمومی
 1746