خبــر برگزیده

با حضور اعضای کمیته حقوقی و قضایی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور،

مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی صنایع استان یزد بررسی شد

به دعوت خانه صمت استان یزد، اعضای کمیته حقوقی و قضایی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کشور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران طی سفر کاری چهار روزه به استان، مشکلات و مسائل حقوقی و قضایی صنایع استان یزد را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، هفتم خردادماه اعضای کمیته حقوقی، قضایی، بانکی و تامین اجتماعی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با دعوت خانه صمت استان یزد و با هدف برگزاری جلسات مشترک کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صمت با بخش صنعت، برگزاری دوره آموزش حقوق بانکی و پرسش و پاسخ ویژه فعالان صنعت، معدن و تجارت، برگزاری جلسات مشترک با مسئولان دادگستری، قضات و کارشناسان معرفی شده متخصص در حقوق بانکی، برگزاری جلسات مشترک کمیسیون حقوقی و قضائی با اعضاء خانه صمت و برگزاری جلسات مشترک با مسئولان استانی به شهر جهانی یزد سفر کردند.

جلال الدین محمودی دبیر کمیته حمایت قضایی تولید و سرمایه گذاری کشور، رییس کمیسیون حقوقی قضائی خانه صمت ایران و رییس کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل کشور، پیمان پورنصیری نایب رییس کمیسیون حقوقی قضائی خانه صمت ایران و عضو کمیته تامین اجتماعی ستاد تسهیل کل کشور، ناصر خلجی رییس کمیته بانکی کمیسیون حقوقی خانه صمت ایران و عضو کمیته بانکی ستاد تسهیل کل کشور، امین کریمی دبیر کمیسیون حقوقی قضائی خانه صمت ایران و دبیر کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل کشور، یاسر بغیری دبیر کمیته بانکی کمیسیون حقوقی خانه صمت ایران، علیرضا توفیق قاضی سابق دادگستری و رییس مرکز مطالعات تخصصی حقوق بانکی و عباس مرادی وکیل پایه یک دادگستری و مولف کتاب حقوق بانکی میهمانان خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد جهت بررسی مسائل و مشکلات حقوقی، قضایی و بانکی صنایع استان بودند.

 

برگزاری نشست هم اندیشی هیئت مدیره خانه صمت با اعضای کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل کشور

عصر جمعه، هفتم خردادماه، در نخستین روز از این سفر کاری، نشست هم اندیشی هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اعضای کمیته های حقوقی و قضایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و خانه صمت ایران برگزار شد.

در این نشست هم اندیشی ضمن بررسی، برنامه ریزی و ارائه راهکارهای اجرایی تحقق اهداف این سفرکاری، مهمترین مشکلات صنایع استان برای اعضای کمیته های حقوقی و قضایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و خانه صمت تشریح شد.

صبحانه کاری اعضای کمیته با استاندار یزد

صبح شنبه، هشتم خردادماه، اعضای کمیته در نشست دوستانه و صبحانه کاری با محمدعلی طالبی استاندار یزد شرکت کردند.

بررسی مشکلات صنایع استان در هم اندیشی با استاندار یزد، بررسی برنامه های این سفر کاری و هم اندیشی در خصوص برگزاری جلسات مشترک اعضا با نمایندگان قوه قضاییه در استان و ارائه مطالبات حقوقی و قضایی صنایع بخشی از مهمترین مطالبی بود که در این نشست مطرح شد.

دیدار اعضای کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل کشور با دادستان یزد

اعضای کمیته های حقوقی و قضایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور رسما نخستین برنامه های کاری خود در استان یزد را آغاز و در همراهی با سیدعلی اکبر کلانتر رئیس، محمدحسن راسخی نژاد عضو هیئت مدیره و فرزانه معتمد معاون اجرایی خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با محمدرضا حدادزاده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دیدار کردند.

در این نشست حاضرین پیرامون مشکلات و مطالبات صنایع و راهکارهای حقوقی و قضایی رفع موانع تولید در یزد به گفتگو پرداختند و دادستان نیز بر عزم جدی دستگاه های قضایی استان در حمایت از صنایع، تخصصی کردن شعبات و قضات، رفع خلاهای قانونی در مذاکره با نمایندگان استان و معرفی نماینده دادستانی در کمیسیون حقوقی خانه صمت یزد تاکید کرد.

 

یزد برای دومین سال پیاپی جایگاه نخست امنیت سرمایه گذاری در کشور را به خود اختصاص داد

بلافاصه پس از نشست با دادستان یزد، نشستی با حضور غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان و مجید کارگران بافقی رئیس کل دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان یزد برگزار شد.

غلامعلی دهشیری در این نشست با اشاره به اینکه استان یزد برای دومین سال پیاپی جایگاه نخست امنیت سرمایه گذاری در کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: نمایندگان قوه قضاییه در استان همواره خود را خادم سرمداران اقتصادی در عرصه تولید می دانند و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده اند.

رئیس کل دادگستری استان یزد در ادامه با تشریح اقدامات حمایتی قوه قضاییه نسبت به حفظ و توسعه صنایع استان، از اقدامات خانه صمت یزد و ارتباط موثر با دادگستری استان پیرامون حل و بررسی مشکلات صنایع قدردانی و تشکر کرد.

در این نشست هم اندیشی نیز حاضرین پیرامون مشکلات و مطالبات صنایع و راهکارهای حقوقی و قضایی حل موانع تولید در یزد به گفتگو پرداختند و اعضای کمیته ضمن قدردانی از دستگاه های قضایی یزد به ویژه رویکرد حمایتی دادستان، از رئیس کل دادگستری استان یزد خواستار حمایت مضاعف قوه قضاییه با افزایش بازدید قضات دادگستری از صنایع استان با هماهنگی خانه صمت، پیگیری اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان توسط دادگستری، حضور نماینده دادگستری در نشست های کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صمت و تاسیس شعبات دادگاه اختصاصی صنعت و معدن در یزد شدند و رئیس کل دادگستری استان نیز ضمن استقبال از پیشنهادات فوق، با اجرای خواسته های مطرح شده موافقت نمود.

تشکیل کمیته حقوقی و قضایی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مسئولیت خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد/ پشتیبانی از مصوبات کار گروه تسهیل و حمایت حقوقی از صنایع استان از اهداف تشکیل کمیته حقوقی خانه صمت

سفر کاری اعضای کمیته در دومین روز با حضور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد که با حضور محمدعلی طالبی استاندار، سیدعلی اکبر کلانتر رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت و سایر مسئولان نظارتی، امنیتی، قضایی و اجرایی استان برگزار شد، ادامه یافت.

سیدعلی اکبر کلانتر در این نشست با اشاره به اهمیت بهره مندی از ظرفیت کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، اظهار داشت: در همین راستا تلاش کردیم تا طی سفر چند روزه اعضای این کمیته ها به استان یزد به بررسی مشکلات صنایع و البته ارائه راهکار اجرایی حل آنان توسط خانه صمت ایران و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور دست یابیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به تعامل خوب و عزم جدی نمایندگان قوای سه گانه در استان جهت رفع موانع تولید، افزود: هرچند همچنان مشکلات عدیده ای دامن گیر صنعتگران یزدی است اما هم افزایی دستگاه های اجرایی، قضایی، امنیتی، نظارتی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی سبب شده تا بسیاری از مشکلات آنان حل و رفع گردد. به عبارتی ما در استان یزد مشکل حادی بین قوا نداریم و همین مهم به صنایع استان کمک کرده تا بتوانند مطالبات خود را با نمایندگان قوای سه گانه در میان بگذارند و برای حل آنان در ستادهای مختلف قوا تلاش و برنامه ریزی صورت گیرد.

جلال الدین محمودی نیز در این نشست با تاکید بر لزوم حمایت از سربازان جبهه اقتصادی این مرز و بوم، اظهار داشت: مسئولان باید در نظر داشته باشند جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی در این برهه زمانی از هیچ تلاشی فروگذار نباشد.

رییس کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل کشور در ادامه تصریح کرد: اساسا ستاد تسهیل نیز بر همین اساس تشکیل شده است. مصوبات ستاد تسهیل به موجب قانون لازم الاجراست و بندهای مصوبات کارگروه های تسهیل در استان ها معادل مصوبات ملی است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در صورتی که احدی از دستگاه های استان در اجرای مصوبات کارگروه تسهیل تخطی کرد، با اعلام استاندار، کمیته حقوقی کشور نسبت به بررسی موارد مربوطه از منظر قضایی اقدام و به مراجع ذی ربط اعلام جرم می کند تا با مسئول مربوطه با جدیت تمام برخورد شود. دستگاه های قضایی به ویژه دادستان های کل کشور نیز حامی این کمیته بوده، بنابراین مصوبات کارگروه های تسهیل استانی ضمانت اجرایی داشته وبرای همگان لازم الاجراست.

دبیر کمیته حمایت قضایی تولید و سرمایه گذاری کشور خاطرنشان کرد: خدمت استاندار یزد نیز طی نشست صبحانه کاری عرض کردم که قول می دهم به محضی که نامه استانداری را مبنی بر بررسی مصوبات کارگروه تسهیل دریافت کردم حداکثر ظرف یک هفته اقدام مقتضی را در دستور کار قرار دهم.

محمدعلی طالبی نیز در این نشست به رویکرد ماه های اخیر ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید در حوزه تفویض اختیار به استان ها و حرکت منسجم در جهت تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: این تصمیم ها در تقویت کارگروه تسهیل استان و حمایت و همراهی بهتر از تولیدکنندگان و بخش تولید استان بسیار موثر بوده است. علیرغم وجود مسائل و مشکلاتی که شرایط بر ما تحمیل می کند، بخش خصوصی و دولتی استان در دو سوی میز قرار نمی گیرند بلکه در کنار یکدیگر و در یک راستا کار می کنند.

استاندار یزد به توجه و اراده موجود در ستادملی تسهیل و رفع موانع تولید، جهت حمایت از مصوبات کارگروه تسهیل استان ها اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور حمایت حقوقی و قضایی از مصوبات، کمیته حقوقی و قضایی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان متناظر با کارگروه ملی با مسئولیت خانه صنعت، معدن و تجارت تشکیل خواهد شد.

طالبی ادامه داد: این کمیته همچنین با پایش و ارزیابی دستورالعمل ها، آیین نامه ها و مقررات دستگاه ها، به احصاء قوانین مزاحم تولید پرداخته و پس از آن پیشنهادات اصلاحی جهت حل موانع پیش روی تولید در استان و کشور، به ستاد ارائه خواهد شد.

 

برگزاری نشست پرسش و پاسخ صنایع از اعضای ستاد تسهیل کشور/ کمیسیون حقوقی خانه صمت معرفی و کارگاه آموزشی تخصصی حمایت حقوقی از تولیدکنندگان برگزار شد

عصر شنبه، هشتم خردادماه، این نشست با حضور اعضای کمیته های حقوقی و قضایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و خانه صمت ایران، مدیران و صاحبان صنایع، جمعی از وکلای دادگستری و نمایندگان دستگاه های قضایی و نظارتی توسط خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست کمیسیون های حقوقی و قضایی و کمیته های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و ظرفیت های بسیار خوب آن در کمک و حمایت از تولید به حاضرین معرفی شد و سپس کارگاه آموزشی تخصصی حمایت حقوقی از تولیدکنندگان توسط عباس مرادی وکیل پایه یک دادگستری و مولف کتاب حقوق بانکی، علیرضا توفیق قاضی سابق دادگستری و رئیس مرکز مطالعات تخصصی حقوق بانکی و یاسر بغیری دبیر کمیته بانکی کمیسیون حقوقی خانه صمت ایران با هدف ارائه نکات آموزشی و انتقال تجارب قضایی سخنرانان و پاسخگویی به سوالات تخصصی حوزه حقوقی و قضایی صنعتگران برگزار شد.

 

بررسی مشکلات صنایع شهرک صنعتی با حضور اعضای کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل کشور

صبح یک شنبه، نهم خردادماه، اعضای کمیته با حضور در شهرک صنعتی استان، از مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی یزد بازدید و با علی اکبر حجت رئیس کانون کار فرمایان، عضو هیئت مدیره خانه صمت استان، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت عمرانی شهرک های صنعتی یزد و جمعی از اعضای هیئت مدیره این شرکت، دیدار و تبادل نظر کردند.

 

بازدید از نمایشگاه دائمی تولیدات صنایع یزد و بررسی مشکلات حقوقی، قضایی شهرک صنعتی یزد و واحدهای مستقر در آن بخشی از موارد مطروحه در جریان این نشست بود.

لازم به ذکر است بازدید از دو شرکت سیم و کابل فروزان و ریسندگی رسن ریس جهت بررسی مشکلات آنان از دیگر برنامه های تدارک دیده شده این سفرکاری اعضای کمیته های حقوقی و قضایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و خانه صمت ایران بود.

یزدگردی اعضای کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل کشور و بررسی مشکلات صنایع فعال حوزه گردشگری

عصر یکشنبه، نهم خردادماه، جمعی از اعضای کمیته با حضور در بافت تاریخی یزد، از جاذبه های گردشگری این شهرجهانی بازدید کردند؛ آتشکده، مجموعه امیرچقماق، برج ساعت، مسجد جامع، کوچه های آشتی کنان، بافت تاریخی و آسیاب وزیر بخشی از مسیر گردشگری بود که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد توسط حاضرین مورد بازدید قرار گرفت. ضمنا بررسی مسائل حوزه بانکی، حقوقی و قضایی صنایع فعال در حوزه گردشگری یزد یکی از اهداف این سفر استانی بود.

 

مسائل حقوقی، قضایی و بانکی واحدهای صنعتی استان یزد بررسی شد

صبح دوشنبه، دهم خردادماه در چهارمین روز از این سفر کاری، مهمترین برنامه کاری اعضای کمیته برگزار و بیش از ۵۰ پرونده و مسائل حقوقی، قضایی و بانکی واحدهای صنعتی استان در خانه صنعت، معدن و تجارت یزد بررسی و راهکار اجرایی حصول نتایج پرونده های مذکور ارائه شد.

در این نشست اقدامات لازم جهت پیگیری برخی از پرونده های ارجاعی در ستاد تسهیل کشور نیز در دستور کار اعضای این کمیته قرار گرفت.

شایان ذکر است عصر دهم خردادماه نیز سفرکاری میهمانان خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد پایان و اعضای کمیته های حقوقی و قضایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و خانه صمت ایران با نامه ها و پرونده های متعدد حقوقی، قضایی و بانکی راهی پایتخت جهت بررسی موارد مطروحه در نشست با مسئولان قضایی، اجرایی، اعضای هیئت مدیره خانه صمت و مدیران صنایع استان شدند.

لازم به ذکر است نمایندگان رئیس کل دادگستری و دادستان یزد در کمیته حقوقی و قضایی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز به خانه صمت یزد معرفی شدند.

همچنین سیدعلی اکبر کلانتر، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد طی نامه ای از استاندار، رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب یزد و همچنین رئیس کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور قدردانی کرد.

گفتنی است جلال الدین محمودی دبیر کمیته حمایت قضایی تولید و سرمایه گذاری کشور، رییس کمیسیون حقوقی قضائی خانه صمت ایران و رییس کمیته حقوقی و قضایی ستاد تسهیل کشور نیز طی نامه ای خطاب به دبیرکل خانه صمت ایران، گزارش و نتایج این سفر کاری را ارائه داد.

فایل پیوست گزارش سفر

کد خبر: 1846
  تاریخ خبر : 20 تیر 1400
 مدیر روابط عمومی
 1626