خبــر برگزیده

معدن و صنایع معدنی نجات‌دهنده اقتصاد ایران در تحریم

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: معدن و صنایع معدنی یکی از بخش های نجات‌دهنده اقتصاد در دوران تحریم بوده است.

«سعید زرندی» معاون طرح و برنامه وزارت صنعت بیان داشت: در ایام تحریم که از سال ۹۱ آغاز شده، حوزه صنایع معدنی با رشد چشمگیری همراه بود و موجب تاب‌آوری شده است، همچنین صنایع معدنی و فلزات اساسی از جمله بخش‌های نجات دهنده در این ایام بوده است.

وی گفت: از بین ۱۰۰ شرکت بزرگ و توانمند کشور، ۲۰ شرکت آن در بخش معدن و صنایع معدنی فعالیت می‌کنند که نشان‌دهنده جایگاه این بخش مهم اقتصادی است.

زرندی افزود: در حوزه تولید مس، آهن و فولاد عملکرد مطلوبی داشته ایم و به چشم‌انداز ۱۴۰۴ دست خواهیم یافت.

نیاز کشور به شکل‌گیری بنگاه‌های بزرگ

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تاکیدکرد: رشد اقتصادی خوب برخی کشورها به دلیل شکل‌گیری بنگاه‌های بزرگ بوده است که از آن محروم هستیم و سیاست‌های ما اجازه نداده است که بنگاه‌های بزرگ شکل بگیرد.

زرندی تاکید کرد: باید نهادهایی برای توسعه در کشور داشته و دولت نیز در توسعه این شرکت‌ها دخیل باشد، لازم است نگاه ما به زنجیره ارزش افزوده بالا تغییر یابد.

وی گفت: دو موضوع «نگاه زنجیره‌ای و تکمیل زنجیره‌ها» و «شکل‌گیری بنگاه‌های بزرگ» از جمله مواردی است که باید در سیاست های کلان اقتصادی کشور شکل بگیرد و وزارتخانه آن را دنبال می‌کند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت گفت: چنانچه توجه ویژه‌ای به طلا انجام شود، به‌طور قطع نتایج مطلوبی درخصوص این فلز گران‌بها خواهد افتاد.

زرندی افزود: این ابتکار منجر می‌شود موضوع صنایع فلزات غیرآهنی با یک نگاه ویژه دنبال شود.

کد خبر: 1766
  تاریخ خبر : 16 دی 1399
 خانه صنعت و معدن
 770