خبــر برگزیده

ابلاغ حق الزحمه های قابل دریافت از مراجعین توسط کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی بابت انجام خدمات غیرحضوری

   به گزارش روابط عمومی  خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد و به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان، اجرای طرح تحول دیجیتالی و توسعه خدمات غیرحضوری در قالب 3070 از نیمه دوم سال 1399 با هدف کاهش و حذف مراجعات حضوری انجام و باعث سرعت ، سهولت ، دقت و شفافیت بیشتر و رضایتمندی بخش قابل توجهی از مخاطبان گردید .

این امر سبب شد تا دسترسی به انواع خدمات بدون قید زمان و مکان و حتی در روزهای تعطیل از طریق بستر اینترنت برای مخاطبان فراهم گردد اما از آنجا که تعدادی از بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران به دلایل مختلف امکان بهره گیری از تمهیدات اتخاذ شده را نداشته و این کار را به کافی نت ها واگذار مینمودند ، لذا برای اطمینان خاطر از انجام مطلوب و دقیق امور ، حسب تصمیمات اخذ شده به جهت استفاده از ظرفیت و پتانسیل کارگزاری های رسمی به عنوان واحدهای تخصصی امور بیمه ای ، با صدور بخشنامه ای تعرفه های حق الزحمه قابل دریافت از متقاضیان و لیست خدمات قابل پیگیری و انجام در کارگزاری های رسمی تامین اجتماعی تعیین و ابلاغ گردید . 

بر این اساس حق الزحمه های تعیین شده بر مبنای حداقل دستمزد روزانه هر سال و بین 3 تا 25 درصد رقم مذکور تعیین گردید که شامل موارد ذیل میباشد . 

درخواست و پرداخت کمک هزینه ازدواج / درخواست و پرداخت کمک هزینه کفن و دفن / درخواست و پرداخت کمک هزینه اروتز و پروتز / سرویس دریافت و احتساب دوران خدمت سربازی / ثبت درخواست کمیسیون پزشکی / نامنویسی افراد تبعی / ثبت درخواست برقراری مستمری بازماندگان / ثبت درخواست برقراری بازنشستگی عادی / تشکیل پرونده مطالباتی و ثبت نام کارگاه معادل 20 درصد دستمزد حداقل روزانه ( حدود 28000 تومان ) ، درخواست غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری ، نامنویسی غیرحضوری بیمه شده اصلی به نیابت از کارفرما ، انعقاد قرارداد تکمیل سوابق حق بیمه به صورت کسری از ماه بیمه شدگان ، تنظیم قارداد مجدد بیمه شدگان اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد ناشی از تغییرات نرخ ، وضعیت درمان و دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه و همچنین تهیه و تنظیم لیست حق بیمه و ثبت اطلاعات هویتی کارگاه و بیمه شدگان و ارسال اینترنتی بابت کارگاههای دارای بیش از 10 نفر بیمه شده معادل 25 درصد حداقل دستمزد روزانه یعنی حدود 35000 تومان میباشد . 

استعلام اطلاعات مخاطبین / پرداخت آنلاین از طریق درگاههای بانکی / اخذ تعهدنامه فرزندان اناث / درخواست برقراری مستمری ازکارافتادگی و ثبت ترک کار و ارسال لیست حق بیمه به صورت اینترنتی معادل 10 درصد دستمزد روزانه هرسال و در سالجاری حدود 14000 تومان خواهد بود . 

همچنین پرینت حکم و یا فیش حقوقی مستمری بگیران به ازای هر برگ و پرینت سوابق معادل 3 درصد ( حدود 4000 تومان ) ، صدور گواهی حقوق و کسر اقساط / صدور و تحویل برگ پرداخت شناسه دار حق بیمه / اعلام سابقه به موسسات / ویرایش و تکمیل اطلاعات / دریافت عکس از پایگاه ثبت احوال / ثبت نام و اخذ رمز کاربری معادل 5 درصد حداقل دستمزد روزانه یعنی 7000 تومان و اخذ درخواست برقراری کفالت و بازرسی و ثبت اعتراض به سوابق ناموجود و کسری کارکرد معادل 15 درصد حداقل دستمزد روزانه یعنی حدود 21000 تومان میباشد . 

شایان ذکر است ارقام تعیین شده حداکثر حق الزحمه ابلاغی بوده و دریافت هرگونه وجه مازاد و تخطی از حق الزحمه مذکور توسط کارگزاری ها مصداق بارز نقض قوانین خواهد بود . 

گروه: بخشنامه ها و قوانین

تاریخ صدور : 17 شهریور 1401

دریافت فایل بخشنامه
  تاریخ ثبت : 27 مهر 1401
 794