خبــر برگزیده

معرفی فرآیند پرداخت تسهیلات جهش تولید در سامانه بهین یاب به متقاضیان

در خصوص اجرایی شدن مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر برنامه ریزی برای هدایت و تخصیص منابع بانکی به اولویت های بخش صنعت و معدن، لطفا جهت ثبت درخواست خود در این سامانه اقدام نمایید تا روند پیاده سازی فرآیند پرداخت تسهیلات جهش تولید در این سامانه اجرایی شود.

محورهای اولویت دار وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 99:
 

  1. فعال کردن ظرفیت های خالی (14 محصول(
  2. نهضت ساخت داخل
  3. فعال سازی واحدهای راکد
  4. تکمیل طرح های نیمه تمام، پیشران و گلوگاهی
  5. توسعه مناطق محروم و کمتر برخوردار
  6. احیا، فعال سازی و توسعه معادن مقیاس کوچک
  7. تامین مالی اصناف تولیدی
  8. توسعه صادرات غیرنفتی
  9. طرح های فناورانه

    الف) شرایط عمومی متقاضی:
    1- دارابودن جواز تاسیس و یا مجوز صنفی معتبر از وزارت صنعت، معدن و تجارت برای متقاضیان استفاده از تسهیلات (ثابت و در گردش) جهت تکمیل طرح های نیمه تمام
    2- دارابودن یکی از مجوزهای پروانه بهره برداری، گواهی فعالیت صنعتی و یا کارت شناسایی معتبر برای متقاضیان استفاده از تسهیلات سرمایه ثابت (برای توسعه) و سرمایه در گردش
    واحدهای تولیدی با ویژگی های صنایع با ارزش افزوده بیشتر، صادراتی بودن محصول تولیدی به استثنای مواد اولیه و خام، پیشران بودن و جایگاه در زنجیره ارزش و برخورداری از توان اشتغال زایی در اولویت انتخاب خواهند بود.
    طرح های فناورانه که دارای مجوز از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری دارند.
    واحدهایی که در رابطه با توسعه صادرات غیرنفتی فعال می باشند و دارای پروانه بهره برداری / کارت شناسایی / گواهی فعالیت صنعتی می باشند.
     

ب) شرایط تسهیلات:
1- اولویت اصلی پرداخت تسهیلات با آن دسته از متقاضیان است که عمدتا دارای مشکلات نقدینگی بوده و از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی برای راه اندازی یا افزایش تولید نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال باشند. همچنین میزان تسهیلات قابل پرداخت به هر بنگاه اقتصادی، براساس نیاز واقعی بنگاه و بررسی های کارشناسی مراجع ذیصلاح از جمله بانک عامل خواهد بود.
ج) اطلاعات تولید، اشتغال و صادرات (در صورت صادراتی بودن) به صورت ماهانه و مستمر از زمان ثبت درخواست در سامانه و از طریق لینک ارسال آمار تولید واحدهای صنعتی، معدنی و صنوف ثبت خواهم کرد.

در صورت نیاز به هر گونه راهنمایی و هماهنگی برای بهره مندی حداکثری واحدها و پروژه های آن استان از این مصوبه، جناب آقای باقری با شماره ۸۱۷۶۲۳۰۲ آماده پاسخگویی می باشد.

گروه: بخشنامه ها و قوانین

تاریخ صدور : 2 اسفند 1399

دریافت فایل بخشنامه
  تاریخ ثبت : 19 اسفند 1399
 1314